onsdag 16 mars 2016

Vi har varit i farten igen.

Nu har jag kommit i rätt fin form och vi har promenerat lite idag med.

På vägen ut, så såg jag en sån fin rabatt med blommande gula och lila krokusar. 
Vi skulle hem till Sibbes dotter för att hämta Baloo, för hon var tvungen att ge sig iväg nån timme. Eftersom vi inte hade träffat honom på ett tag var det ju bara roligt för oss att få ta hand om honom ett par timmar.
Så här fina penseer fanns det i en balja utanför där dottern bor. Hon kom ner med Baloo och himmel så glad han blev, när han såg att det var vi två, som väntade på honom.
Nu hade vi hämtat honom och hade kommit till ett rätt nyöppnat fik, som kallas för Två systrar. Vi satte oss utanför i den gassande solen och mådde bra med varsin kopp kaffe och varsin god macka.
Nu väntar både jag och Baloo att Morfar skulle komma ut igen, sen han hade beställt.
Han sitter så fint intill oss och bryr sig inte om andra småhundar, som skäller på honom.

Mackorna var goda och vi hade en trevlig stund med en kille som redan satt vid serveringen där ute. Han gick efter ett tag och vi drack vårt kaffe och åt våra fina mackor. Bra och lagom till lunchen.
När vi gick hem, blev jag tvungen att fota den här busken, som blommade med små, små gula blommor.
När vi kom hem, så lade vi oss att sova middag alla tre. Så här härligt hade Baloo det. Vi också, men det fotade jag inte.





Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

24 kommentarer:

yvonne sa...

Vilken härlig dag ni hade i solen och med Balloo! Man njuter varje sekund solen skiner.. Kram!

Ama de casa sa...

Såg ut som en himla härlig dag med ett finfint sällskap :-)

yvonne sa...

Godmorgon! Ja nu är våren här! Så nu njuter vi! Ha en bra dag Kram!

Ama de casa sa...

sv: Första gången vi drack grönt öl var 1992 i Denver, Colorado. Hade då ingen aning om St Patrick's traditionen, så vi blev mäkta överraskade kan man säga. Även fastän servitrisen hade "varnat" oss :-)

yvonne sa...

Han kunde verkligen berätta så att man satt som ett ljus! Kram!

Marianne sa...

Vilka härliga dagar ni har med utflykter och god fika i solen.. .
Jag ser lite dåligt på mobilen, men är det tibast?

Kram

yvonne sa...

Godmorgon ! Ha en bra lördag! Kram!

Marianne sa...

Tibast är giftig och blommar tidigt på bar kvist, jag försökte förstora upp din bild men såg inte då tydligt ändå...det är nog mina ögon som inte vill riktigt.
Google är bra till mycket så jag kollade där och läste att den dessutom är ovanlig och fridlyst, först såg jag bara lila blommor, jag hade för mej att de var gula så letade vidare och hittade både nästan vita samt gula.
Så det är nog tibast du fotat :)

Ha en fin dag,
Kram

yvonne sa...

Det finns många roliga och kloka citat! Kram!

Anonym sa...

Vad härligt och vårlikt det börjar se ut hos dej. Skönt!
Bra att låna en hund för då måste man ju komma ut.
Ha en fin helg!

Ama de casa sa...

sv: Nej, Anders blev inte firad på Fars Dag. Vi har inga barn.

Anonym sa...

Kväller,härligt att du piggar på dig,klart Baloo blev glad..Ja det är tur man har hjälp i familjen,,Erika och Loke var i Stockholm på bandyfinalen,,så Joakim och Moa,körde upp till Skutskär och fixade mitt lilla problem..Haé Kram.

Ama de casa sa...

sv: Jag har verkligen försökt lära mig att tycka om morötter, som SER ju så goda ut! Men icket. Dom smakar inte gott...

Anonym sa...

Ja visst tycker vi om när dagarna blir längre och ljusare.Här kom ju vintern åter igår,,men nu börjar +graderna äta upp den snö som kom..Haé Kram.

Anonym sa...

Nu är det nästan barmark igen,så den vinter som kom igår blev inte långlivad..Haé Kram.

yvonne sa...

jag har svårt att se skillnad på Kineser och Japaner! Kram!

yvonne sa...

Jag tycker att dom ser lika ut! Kram!

Marianne sa...

Jag förstod det så, när jag googlade att tibast "självsår" sej på vissa ställen och är planerade på vissa, och de är ju fredade, men tycker det är konstigt att ha giftiga växter på allmänna ytor. ..det är väl samma med gullregn? Att det är giftigt men finns i parker..
Men att det är tibast på din bild, är ju vad jag tror, inte säkert att jag har rätt ;)

Kram

Anonym sa...

Tackar,,Kul när man hittar bilder som man glömt bort,jag söker vidare,finns nog fler..Haé Bra Kram.

yvonne sa...

Jag har städat idag ... så hundarna fick ligga i solstolen :-) Kram!

Marianne sa...

Det blir ofta att man inte turister i närområdet av någon anledning...Skåne är fint men stort också.

Men usch vad du och din familj varit utsatta för den hemska sjukdommen :(
Det känns som om alla man känner har en eller ett par i sin närhet, som drabbats. Min svägerska gick bort 6 veckor efter min syster, hos henne satt det i bukhinnan, hos min syster i lever och tjocktarmen,

Kram

Kram

yvonne sa...

Det kan stämma För mina hundar älskar solen :-)

Anonym sa...

Mors,jag har också scannat in mina bilder,dom äldsta tagna av mig är från 1958,,kollade nyss min externa hårddisk,där finns 38 000 bilder + 8000 i datorn som jag inte har lagt över till den externa.Men av dessa 8000 är det många som kommer att raderas innan dom flyttas,ett jobb jag pysslar med innan jag lägger över bilderna till den externa.
Jag var till min syster igår,hennes dotter var där med sin son Vincent 8 månader,,då tog jag 70 bilder,varav jag kanske sparar 10 st..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Hundarna är verkligen solstollar! Ha en bra dag Kram!