söndag 31 juli 2016

SÖNDAGSGODIS.

I dag hade vi bestämt med Jessica och hennes Mamma, att vi skulle träffas nere på vår pub och äta lite gott. Nu blev det inte riktigt så för Mamma ångrade sig och kom inte. 
Det var redan beställt plats på utsidan, för annars kunde ju inte Baloo vara med. När vi kom ner, blev han glad som vanligt och var tvungen att visa att han kunde bära Mattes paraply. Han älskar ju att bära saker i munnen. 

Det var längesen vi sågs, men han visade att han var glad åt att vi kom. De hade ju bott uppe i Mammas kolonistuga både länge och väl, så vi hade som sagt inte träffats på länge.

Vi beställde varsin plankstek, för det är så gott. Jag tog med fläskfilé, men de andra valde oxfilé. I stället för beasås, så valde vi att ta pepparsås till. Det var det ingen som ångrade.

Det blev rött vin till maten. Deras husets vin, för det är gott. 

När vi var mätta och belåtna, så blev det kaffe förstås och typ likör till. Jessica rekommenderade en blandning, som jag inte kommer ihåg vad den kallas. Gott smakade det i alla fall.
Sen blev det adjö för den här gången. Men vi hade haft roliga diskussioner om Mallorca till exempel.

Så gick vi hem till oss och Jessica och Baloo gick åt sitt håll. Vi stöp i säng/soffan/fåtöljen och sov middag. Sen hände inte mycket mer för den här dan.
Jag vill bara visa vår solros, som är i en blomlåda på vår balkong. Ser du humlan i mitten?
Så vill jag visa en tjusig solnedgång från i går kväll. Bilden tog jag på vår balkong den också.


 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vad fin han är Baloo, och duktig på att hjälpa till också :-)

Solrosen är väldigt vacker, och visst ser jag humlan! I alla fall när du påpekade att den fanns där :-)

yvonne sa...

Härligt att få gå ut och äta med vänner!
SV:....Vakna mitt i natten är inte alls kul.Jag hoppas att du får sova gott i natt!
Nattakram!

marianne sa...

Baloo är både fin och duktig, är han en Berner Senner?

God mat och dryck som vanligt, ni har det bra med er pub så nära.


Ni har många barnbarn och barnbarnsbarn :) det är tråkigt när familjen inte finns i närheten.

Ha en fin dag,
kram

Anonym sa...

Vilken trevlig träff och fin hund.
Läste nedan om ditt Landskronabesök och missade inte varken laxmackan eller rabarberpajen, hi,hi!
Ha en fin dag!

yvonne sa...

Ja man ska ha ordning!
Godnatt vännen
Sov så gott!
Kram!

Veiken sa...

Jag tycker också bättre om pepparsås än beasås. Bra val av er.

Jag kom att tänka på Kaptenlöjtnant när du skrev om en drinkblandning! Det var länge sedan jag drack det! Kramar

yvonne sa...

Jag använder Cesar Millans metod. Du vet han som är i TV
God natt!

yvonne sa...

God förmiddag!
Ja Cesar är duktig med att lära människor hur de ska ta hand om sina hundar.
Ha en bra dag!
Kram!