måndag 20 september 2010

Dagen efter valet.

Som jag har kommenterat hos många, så blev jag alldeles förskräckt att SD kom in i Riksdagen. Nu gäller det för Alliansen att samarbeta med de andra partierna, så SD inte har nån chans att bli vågskål.



Idag har vi bara varit ute ett tag och storhandlat mat på ICA MAXI på Råå. Det blir massvis med pengar bara för ett par kassar mat. Förskräckligt! Men som vanligt hörde vi av oss till våra vänner på Råå, K och L. K hade två av sina barnbarn hemma och de satt bara och spelade spel, electroniska. ;-) Säg vilka ungar som inte gör det.

L hade gjort fina ostmackor, som jag ville ta foto på. MEN, batteriet var slut. Så du får inte se nån bild på dom. De var mycket vackra med paprika och körsbärstomater vackert utlagda på brödet. Nu får du ha lite fantasi själv och tänka dej dom .



I stället för bilder på mackorna lägger jag väl in nån annan från semestern i stället då.



Vi hade så vackra soluppgångar som vi kunde se från vår balkong. Här är en.



Här var det en solnedgång, som vi såg en kväll när vi satt och åt på Blue Bar i Palma Nova.



Här ser du den obligatoriska Sangrian på samma ställe. Blue Bar är ett av våra favoritställen, för man har sån fin utsikt därifrån.



Det här är också en Sangria, men det var en Champagnesangria, som vi drack när vi firade min födelsedag på samma ställe.

Nu tänker jag inte tjata längre idag i alla fall om vår semester. Det får räcka med detta.


Dagens Citat:

Som regel undviker jag frestelser

- om de inte är oemotståndliga.

Mae West (1892 - 1980)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

9 kommentarer:

Margit sa...

Tack Gilla för de fina bilderna från resan som du delar med dig!!
Skönt att se på när man hör hur regnet nu slår på rutan. är på jobbet..evn extra natt, behövdes en sköterska...
Kramen till er båda!!! /Margit o Lasse (som nu är hemma i Kolsva när jag jobbar)

Siita sa...

God morgon. Härliga bilder från sem. Skulle vilja dit oxå. Kram

Sussi sa...

Ja man är väl inte överlycklig över att SD kom in i riksdagen precis.. Nu kanske partierna måste gå ihop lite för att ta bort deras vågmästarroll..

Oj Oj Oj.. Vilken soluppgång och solnedgång. Jättevackert :)

Förstår att ni gillade det stället. Utsikten man såg på bilden var superfin..

Jag är inte heller värst förtjust i Wiskey

Kramisar

Mi sa...

Ja visst är det typiskt när man vill fota något så är batterierna i kameran slut. Det hände mig i går när jag var på 30-årsfest. som tur var kunde jag fota med mobilen. Jag glömmer oftast bort att det är en kamera i den. Den ringer jag bara med, haha. Kramar o ha en fin tisdag./Mi

Miruschka sa...

Jag hoppas verkligen att SD inte hinner göra någon skada de närmsta fyra åren, det är så skrämmande att så många röstat på dem!
De där drinkarna såg riktigt goda ut! De andra bilderna var jättefina.
Sv: vi ska till Playa del Inglés och stannat två veckor. LÄNGTAR!!
Hoppas du får en bra tisdag/kram

Carina Sjölund sa...

Fina bilder från eran semester :))
Ha en bra dag!
Kram

Mia systeryster sa...

Härliga bilder från semestern, såg läskande ut med sangria=D Kram

Daniel sa...

Härligt!

Om man ändå vore på semester nu!!

Anonym sa...

det enda positvia med att sd kommit in i riksdagern är att de partierna kanske äntligen förstår hur fel de gjort. sd kommer definitivt att röra om i grytan
kram