fredag 14 oktober 2011

Fredag städdag och utflykt.

Nej jag håller inte riktigt med, så jag satte igång snabeldraken i morse. Den är tung att jobba med, så jag fick ont i ryggen och behövde vila mej några gånger emellanåt. Men det blev i alla fall gjort. Badkar har vi inte, men badrummet är skinande rent igen. Så har blommorna fått sej en duvning med vattenkannan.

Sen blev det mannagrynsgröt som Sibbe hade lagat till lunch. Det ska vara hallonsylt till tycker jag, men den var nästan slut, så jag fick fylla på med lingonsylt också.

Så blev det en utflykt till Viken och Höganäs. I Viken drack vi kaffe på konditori Öresund och jag fick en chokladmousse-bakelse till. Sibbe tog sej en kanelbulle och en kaka. Vi kom i samtal med en familj, som satt intill oss och de var mycket trevliga.
Sen fortsatte vi till Höganäs, som sagt. Där var vi på Outleten med alla butikerna. Det är alltid roligt att se utbudet. Men som vanligt klarade vi oss från att köpa nåt. Tillbaka i Höganäs tittade vi in i den finaste skoaffären där. Jag kommer inte ihåg på rak arm vad den heter. Men vi visste inte riktigt om vi behövde några nya skor, för garderoben är överfull med skor, som vi inte har använt sen i vintras. Det ska snart avhjälpas.

På vägen hem genom Viken igen, så fick jag syn på en så himla vacker himmel att jag kände mej tvungen att få visa den.
Det är Danmark du ser i bakgrunden.
När vi sen hade kommit hem, såg jag den här vackra himlen från vår balkong.
Nu har vi ätit resten av min goda mat, jag berättade om igår och så blir det Idol för resten av kvällen. Baloos matte har ledigt idag, så vi har inte honom hos oss. Han saknas oss.

Dagens Citat:

Att djupt älska någon ger dig styrka.

Att vara djupt älskad av någon ger dig mod.

Lao-Tzu.
****************************************************************************************

 Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

15 kommentarer:

Diana sa...

Lingonsylt till mannagrynsgröt var nupåkommet! Fast om det låter gott vet jag inte... sorry. :)

Siita sa...

God natt. Känner inget för att sova. nu<<<kram.

Anonym sa...

Usch för städning!
Men gröten med Lingonsylt, Mums!
Det fick jag ofta på sjukhuset i Lund! Mig tycka mycket om!
Har lingon till Gröt, pannkakor & Vofflor med grädde.
Hallonsylt har jag till mackor med Jordnöts smör (om smöret inte är hemmagjort vill-säga)!
Jisses vad jag blev hungrig nu,
och då har jag nyss ätit nattmat.
:o)
Ha en fin Lördag!

Kram
Stevie

Sand mellan tårna sa...

Fullspäckade men bra dag ser det ut som. Så fina bilder! God morgon!

Fenixmonas sa...

Vilken vacker himmel! Jag såg också denna vackra himmel igår men jag fotade inte för det var på parkeringen vid COOP så det hade kommit med bilar och en massa neonskyltar...synd! Fast nu fick jag njuta av din himmel i stället!Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Hmmm.... lingonsylt till mannagrynsgröt kan inte vara någon höjdare! Kram!

Yvonne ♥ sa...

Det ser ut som om barnen som dansar är Latinare och dom har dansen i blodet.. Kram!

Yvonne ♥ sa...

Solen har varit framme ett tag nu så vi har 8,8. Köp en stor spann med hallonsylt! Kram!

Sussi sa...

Jag har inte heller något badkar. Saknar det jättemycket. Jag går och plockar och har mig jag med. Det är riktigt jobbigt att städa. Ibland behöver man vila. Det gör jag nu ett tag ;)

Vilka fina himlar du fotat. Färgerna är otroligt vackra..

Sv. Tyvärr går det inte att dricka ur dom. Eller går och går, man får i sånt fall massa skrovel från insidan. Det som gör att det ser spräckligt ut sitter på insidan så man får vara försiktig när man sköljer och diskar dom..

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Jag vill ha kanel och socker på min gröt. Men jag äter hellre risgrynsgröt!
Ni verkar haft en härlig dag i går :)
Kramen♥

veiken sa...

Vi hade fullt ös med barnbarn igår och idag, lördag, har vi varit på lunchteater. Är nu hemma en stund och byter om för vi ska till goda vänner på middag! En cyklamen är inhandlad....
Undrar hur jag hann att jobba en gång! :) Kramar

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna söndag! Idag funderar jag på pränt och skriver också varför jag funderar...denna vaccinering är alltså inte så självklar...Kramiz

Anonym sa...

Himlarns vilka fina himmelsbilder :-)

Maria sa...

Hoppas ni haft en skön helg/kramen

Agneta sa...

jag gillar nog bäst jordgubbssylt till mannagrynsgröten. Även här förekommer det lingonsylt ibland till den, i brist på annat just då.
Trevliga utflykter ni kom iväg, har inte varit utanför dörren på snart en vecka känns det som.
kram