lördag 19 maj 2012

Veckorna går så fort. Redan lördag.



Så var det lördag igen. Det är inte klokt så fort veckorna går. I dag har vi gått på halvfart, förutom att vi var nere på stan ett tag. Där var vi och kollade priser och tider på tågen som går över Malmö till Kastrup.
              
Sen gick vi en minirunda och hamnade på Fahlmans konditori vid Kulla gågatan och satt rätt länge ute med varsin kopp kaffe och en tårtbit var. Det var jättegott och så får man ju se så mycket folk som strosar omkring.
Eftersom det har varit Kristi Flygaredag med påföljande klämdag i går och nu lördag, så var det massvis med folk ute. Men när butikerna stängt klockan 4, så tunnades det ut.
Så vi åkte hem och Sibbe lagade till en stuvning med spenat och till det serverade han frikadeller. Den maten gick inte av för hackor minsann. Här kan du flera recept, men inte hans. Det är nyttigt med spenat.       
Som vanligt kikade vi på Smartare än en femteklassare med Lasse Cronér. Bilden har jag lånat från SVT1.
Det är både lärorikt och kul att försöka gissa svaren. Oftast klarar vi det, men det är ju i soffhörnan. Stefan Holm var fantastiskt duktig i kväll. Men han missade sista frågan och föll ner i prissumman.
Han tävlade ju för att ge pengarna till välgörande ändamål. Klicka här, så får du se hur det gick till.

Dagens Citat:
Vin och vänskap smaka gott
då de gamla blivit.
Svenskt ordspråk.
*************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

irene i trollhättan sa...

Hej hej. Håller med om att veckorna går fort, det var ju inte länge sedan det var jul ju ;-) o snart är det semester igen. Må så gott

Gilla sa...

Till Irene i Trollhättan.
Det var ju synd att du inte berättade din bloggadress. Det är ju alltid kul, med nya besökare.

Må så gott du med, om du möjligen kikar tillbaka här.

Gilla

Augusta sa...

Trevlig lördag har ni haft :)

Tycker det är trevligt att ni går ut och fikar så ofta. Man skall njuta av livet det tycker jag också :)

Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Tiden rusat iväg och söndagen är redan här! Tusen tack Gilla för att du mailade mig! Ska försöka, men jag är en teknisk idiot...så är det bara!! Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Å nu är det söndag!
Alltid lätt att sitta i soffan och svara på frågorna men det är svåra frågor i det programmet. Har bara sett några avsnitt när vi varit i Sverige.
God morgon!

Carina Sjölund sa...

Redan Söndag! Nu har jag bara ett kvällspass kvar, sedan ledig på Måndag :)

Mysig dag ni hade i går. Säger som jag alltid gör... blir lite avis *L*
Kramen♥

ansepanse sa...

vi tittade också på Smartare än en femteklassare, det var synd att Stefan Holm missade sista frågan
när är det ni ska åka?
kramar

Veiken sa...

Jag missade programmet, men jag var där som publik och jag kunde alla frågor utom den sista och den om vad en viss fossil hette, men jag hade ju blivit räddad av en femteklassare. Undrar om jag öppnat den sista frågan. Ha det gott! Kram

Sussi sa...

Ja, tiden fullkomligt springer fram! Synd bara att måndagen kommer så fort när det väl blir lördag ;)

Konditoribesök är aldrig fel. Gott med en tårtbit. Kanske var det uteservering och sol med?

Kramisar

Maria sa...

Ja jisses va veckorna går fort fattar inte varför men rasslar på som bare den. Spenat är gott å nyttigt, jag har ett hav av Kirskål här på tomten skulle tro att jag odlade dom. Tror att man kan använda å tillaga dom som med spenaten men jag har aldrig prövat.
Har varit hos sonen idag och blivit bjuden på middag och en massa gos med Leo, härligt.
Önskar dig en fin dag/kramen