onsdag 12 juli 2017

Gårdagens upplevelser.,

Det har varit jätteroligt ett par tre dagar. Min yngste son Lasse och hans hustru Katri har varit på besök i stan. (Läs Helsingborg)

De hade semester över helgen och tog tåget ner till oss. Träffades i förrgår ett litet tag. De skulle ner till Hotell Mollberg för övernattning där, så det blev bara lite kaffe och bullar, innan de var tvungna att bryta upp.  

Gårdagen blev ett äventyr för mig, för Bert var tvungen att få hjälp med sina glasögon. Vi andra tog en tripp genom Viken mot Höganäs och slutmålet blev Mölle.

När vi körde mot Höganäs så vred vi av mot Musselvägen i Viken, där vi bodde ett tag i ett hyrt hus, Där såg Lasse sin "gamla" fröken och ville prata med henne. Det blev ett långt samtal, men roligt. Vi fick till exempel reda på, att de tre husen mittemot "vårt" byggdes samtidigt och det var fortfarande samma ägare, som när  vi bodde där för jättemånga år sen.

Som sagt målet var ju Mölle. Där bjöd de på lunch vid Hamnen. De andra beställde en slags fiskrätt och jag en Pizza. Den var stor som ett dassalock. Men den var tunn. Jag orkade inte ens att äta upp den. Så stor var den. Det blev en doggybag att ta med sig. Men den glömde vi att ta med oss hem till mig. Här ser vi Lasse



Vi hamnade lite ovanför hamnen vid Restaurang och hotell Kullaberg. 
Lasse och Katri beställde nåt som ser ut så här: Fish and Chips. Jag tyckte att jag hörde att det var torsk.
Jag beställde en Pizza, som var stor som ett dassalock. Hemma beställer vi EN 
PIZZA till oss två. Jag lyckades inte äta upp den, men vi fick med den som en "doggybag". Men vi glömde den, när vi kom hem.


Det var mycket vackert inomhus med liksom lite åldrig atmosfär.
Det här var en fin målning.
Nu har vi ätit färdigt och tog en promenad runt hamnen.
Det här blev en bild av Grand Hotell Mölle om jag inte har fel för mig. Hotellet ligger uppe i backarna med en jättefin utsikt.
Nu är vi längst ute på piren.
Det blev en bra promenad för mig, för jag hade fått med mig rollatorn. 
På hemvägen stannade vi vid Krapperups borg för att titta på en konstutställning, för det var en vän till Lasse, som skulle ställa ut. Men eftersom den började redan i lördags, så var inte utställaren där. Jag kommer inte ihåg vad hon heter. 

Men vi träffade på en annan av Lasses vänner. Hon var ägare till serveringen på Krapperup, så henne träffade vi och fick pratat lite med henne. Bilden ovanför visar vad vi gjorde där.
KAFFE MED GOTT TILLTUGG.

Sen åkte vi hem och då råkade vi ut för den värsta regnskuren man kunde tro. Jag blev sjöblöt i håret bara med att jag gick ut ur bilen och in. De andra två hjälpte till att plocka ur min rollator ur bilen.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Ba sa...

Vilken härlig utflykt!

Hanna sa...

Vilka härliga dagar!

Veiken sa...

Härligt med finbesök. Synd att ni fick ett skyfall över er, men resten av dagen ser ljuvlig ut! Kram

Veiken sa...

Vi har precis kommit hem från stan i det vackra vädret. Nu är det sommar på riktigt! Hoppas att ni har det lika fint! :) Kram

yvonne sa...

Ni har haft det trevligt med era vänner.
Jag orkar också bara en halv pizza.
Bläää det har regnat hela dagen här!
Kram!

Anonym sa...

Morsning..Helmulet här,+16,8..Jag hoppas att "Enstaka" är någon annanstans och skurar.Men inte hos dig..Haé Kram..