söndag 15 februari 2015

FEST PÅ ALLA HJÄRTANS DAG.


Vår ordförande i föreningen Passionärerna, Monica, brukar ha fest hemma hos sig med enbart sina väninnor på Alla Hjärtans Dag. (Männen är inte med). Jag blev bjuden för första gången förra året. Då var inte föreningen stiftad än.
Det här paketet hade jag gjort i ordning i förväg. Kolla hjärtana! Vi är båda hjärtomaner.

I paketet fanns de här pulsvärmarna, som jag har stickat till henne. Du kan se att de är prydda med hjärtan också.
Det här är kvällens värdinna i full fart.
Här kan vi se en del av de inbjudna. (Fotot tog jag strax efter att vi/jag och ett par väninnor hade kommit). Det kom många fler innan festen kom igång.
Här är det några till. Kända och okända i stan.
Så här inbjudande hade Monica dukat till gottebordet. Vi blev även bjudna på pastakrusiduller, grillade kycklingbitar med god smak och ett par olika grönsakssallater. Hon hade en tjej, som gick omkring och såg till att alla hade vin i glasen också under hela kvällen
 Agneta är med i Passionärskalendern och tillverkar smycken i keramik med 24 carats guld i dekoren. Hennes hjärta i halsen är ett prov på det.
 Så var Viveka där. Vi är vänner sen hon hade sin klädbutik Viva Nilla i stan.
 Så är det ett par legendariska hårfrisörskor. Till vänster Kerstin och till höger Inga, som även hon är med i Passionärskalendern.
 Den här sortens hjärtan har du nog sett flera gånger i min blogg. Just det här fick Monica som present av mig på förra årets hjärtliga fest. 
Så har vi Ann-Margret i sin fina dress.
Det här är gottebordet i en annan vinkel. Man kan inte undgå att se alla hjärtan på det. Främst ligger det en del paket. Var och en fick en present, när det var dags för hemgång.
Monica är en stor skojare också och brukar ha de här hjärtliga glasögonen på sig. Jag för min del var mycket nöjd med kvällen och hade jätteroligt. Så jag får ju tacka för kalaset, som hon har ordnat så fint.


 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥




12 kommentarer:

TantGlad sa...

Så trevligt ni haft och så tjusiga och eleganta ni är.
Ha en jättefin och solig söndag nu min bloggvän.

Kramelikram.

Anonym sa...

Ja Skåne län och Uppsala län har sportlov samtidigt,sonen med familj är på väg till fjällen,fick nyss rapport dom är framme om en timme,efter ca 52 mil i bil,,så snart kan man slappna av..Haé kram.

yvonne sa...

Vilket härligt gäng du var med, och ni ser ut att ha kul !! ..................Jag tar hand om mej! Kram!

Veiken sa...

Det ser verkligen supertrevligt ut. Pastakrusiduller - vad är det???? Kram

Anonym sa...

Ja så sant,hoppas dom får fina dagar hela sportlovet..I morgon blir det skidskola för barnen,så förhoppningsvis blir det duktiga skidåkare av dom..Haé kram.

yvonne sa...

Bra att du roade dej Man ska passa på att roa sig när man är på fest! Jag kämpar på med att friskna till! Kram!

Anonym sa...

Ja det duger bra med korvgryta,det mesta som är vällagat brukar smaka bra.Jag ratar bara "Lutfisk och Fiskbullar",,sedan är jag allätare,med kött som favo..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Oj vad trevligt det där såg ut :-)

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut, god mat, goda vänner och din fina present!

Anonym sa...

Okidoki,gratta era Julior nu..
Här var det en kylig morgon,men nu har solen lyft graderna till +2,5,rätt så skönt..Haé Kram.

yvonne sa...

Känns skönt att du tycker synd om mej! ...Kram!

Ama de casa sa...

sv: Vi har varit uppe vid Alhambra flera gånger och gått in två gånger, så denna gång skippar vi det. Fast det är ett fantastiskt byggnadsverk och minnesmärke :-)