torsdag 27 augusti 2015




Backup
     
  = Ligga på mage

        

   Bluetooth
    
   =Hos den som plockat blåbär



   Cacheminne
    
   Håller reda på pengarna



   Databas

   Digitalt baskomp



   DVD

   Det var det....



   E-post

   Långsammare än både A-post och B-post



   Fildelning

   En halv liter var



   Gränssnitt
     
   Knivslagsmål i Tornedalen



   Gästbok

   Bok om bakning av bröd



   Hemsida

   Gavel på huset



   Hårddisk

   Disk som stått över natt.....

   Hårddiskkrasch

   ....som man tappat i golvet



   Internminne

   Anekdot från Kumla



   Joystick

   Avlång gurka, förvaras ej i närheten av musen



   JPEG

   Litet golftillbehör



   Laptop

   Mössa på same



   Läsplatta

   Skrivbord



   Megahertz

   En stor biluthyrningsfirma



   Metataggar

   Fiskekrokar



   Microsoft

   Stoppning till kuddar och täcken



   Modem

   Motsats till ödem



   Moderkort

   Bild på mamma



   Musmatta

   Libresse Ultra



   Plattskärm

   När man suttit på kepsen



   Programvara

   Säljs på TV-shop



   Radiolänk

   Lås som gör att du får ha radion i fred



   Scroll-mus

   Här ingrep censuren



   SD-kort

   Idolbild på Jimmy Åkesson



   SMS

   Som PMS fast efteråt



   Surfa

   Hälla i tvättmedel i tvättmaskin



   Uppgradering

   Värma termometern



   USB

   Landet som kommer efter USA



   Virusskydd

   Avhållsamhet är bäst

I brist på bröd spisar fan limpa och det är därför jag har skrivit detta, eftersom jag har bloggtorka och inte har nån bättre fantasi.


Jag har rensat bland mina gamla mail idag och hittade det här.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Tack för förklaringarna, jag har alltid undrat... ;-)

yvonne sa...

Jag har sett det förr men glömt bort en del.......Jag hoppas att vi får en bra höst! kram!

Veiken sa...

Hahha! Där lärde jag mig en del nytt! Kramar

yvonne sa...

Hoppas att hösten blir fin! God natt!

Ama de casa sa...

sv: Hoppas att din undersökning (som inte lät alltför trevlig...) gav ett bra resultat!
Kram

Anonym sa...

Hej du..Så då var jag hemma igen efter en dryg vecka i stugan,kanonväder utom dom två sista dagarna som var lite "Hurvet" översatt Ruggigt...Haé Kram.

Ama de casa sa...

sv: Usch... Verkligen inte nån rolig diagnos. Håller tummarna att allt går bra!
Kram

yvonne sa...

Hundarna blev populära bland de andra också! Kram!

TantGlad sa...

Virusskydd behöver man Värkligen.
Ha en kanonlördag. Kramkram.

yvonne sa...

Godmorgon! tack för nattningen! Ha en bra dag Morgonkram!

yvonne sa...

Ja det var riktigt kul!! Kram!

yvonne sa...

Nalle Puh lär oss att vara kloka och snälla! Kram!

Veiken sa...

Nu har du väl lärt dig vad alla betydelser - det har inte jag! :) Kramar