måndag 31 januari 2011

Inte så mycket inspiration, så det blir någon rolig barnhistoria i stället.

En lite poke satt och funderade:
- Om jag fick 100 kronor, så skulle jag bjuda alla mammor på havregrynsgröt. Det verkar som om de tycker om det allihop.

(Jag har själv aldrig tyckt om havregrynsgröt, så den passade mej som handen i handsken).


Lilla Elsa, som nyss blivit scout, tillfrågades av sin farmor:
- Nu när du har blivit scout, gör du väl en god gärning varje dag?
- Jaa, försäkrar Elsa stolt.
- Nå, vad har du gjort för nåt duktigt idag då?
Elsa funderar lite, så kommer det:
- Jo, i morse när jag var ute med Fido, gick vi ända ner till stationen och där fick jag se en farbror, som sprang allt vad han orkade för att hinna med tåget. Men han såg inte ut att hinna. Vet Farmor vad jag gjorde då? Jo, jag bussade Fido efter honom - och vet Farmor, då hann farbrorn.

( Det hade inte hjälpt med Noack, som är världens snällaste vovve. Och i vinter hade han kanske hunnit med eftersom de flesta tågen var försenade.)



Lille Karl, 5 år, har gått till affären för ett ärende åt sin Mamma. I affären utspinner sig då följande dialog mellan lille Karl och det kvinnliga affärsbiträdet:
- Jag ska be att få två buntar dasspapper.
- Toalettpapper heter det, min gosse.
- Jaha, och så ska jag ha en tvål.
- Ska det vara toalettvål?
- Nej den ska vara till ansiktet.

( Det märks att boken jag har historierna i är lite gammaldags. Idag finns det väl inte några butiker med personal, som hjälper till på det viset.)


Dagens Citat:

Hinder är det du ser

när du tar bort ögonen från målet.

Okänd.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

11 kommentarer:

veiken sa...

Hahaha! Tur att farbrorn hann......Kram

Siita sa...

Nä gubben sa för en tid sen, nu har jag ätit havegrynsgröt i 60 år. Nu vill jag inte mer.Så nu äter han allt annat än gröt. Kram

Sussi sa...

hahaha den sista var så där lite gulligt rolig :)

Historier fungerar alltid..

Sv. Jag tycker du var jättevacker som ung så inte behövde du ha dåligt självförtroende inte. Fast det kanske hör lite till ungdomen.
Tur att Sibbe ger dig komplimanger nu då din förra aldrig gjordet det..
Man måste bara lära sig att ta emot dom!

Kramisar

Anonym sa...

Snällt sätt att hjälpa till på :-)

Frogprincess sa...

:-)
De var kul.
I bland så har man inte så mycket inspiration att skriva :-)

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Nu fick du mig att tänka på tant Emma, som tvingade mig att äta upp havregrynsgröten...sen avskydde jag det, ända upp i vuxen ålder.
Även gamla historier är roliga, kanske på ett snällare sätt. kramiz

Anonym sa...

haha det är bra att vara en kreativ scout allt´så
kram

Carina Sjölund sa...

Kan vara roligt att få sig ett gott skratt i bland oxå :) Det är inte varje dag man får det!
Kramen vännen!

Mi sa...

Dom var bra gilla. Ett gott skratt igen. Härligt.
Sv: Tack för besöket hos mig. Jag har arbetat förra veckan och arbetar nu också. Har liksom ingen energi över till något annat just nu. Tack o kramar!!

Margit sa...

ja dom histirierna var roliga..även om dom var gamla..gör inget!!!
Kram!

Gudrun sa...

Hej Gilla!
Vilka härliga historier och orden i slutet var verkligen en tankeställare. :)

Ha det gott.