söndag 4 november 2012

Fototriss del 196: Portar/dörrar


Det var verkligen inte svårt att finna dörrar till Fototrissen idag. Men det var alldeles för många, för dörrar är ett av mina favoritmotiv. 

Mina bilder kommer alla tre från en resa vi gjorde 2008 till Rhodos stad. Jag behövde inte leta mer, förrän jag var nöjd.

Här kommer den bilden jag kom att tänka på allra först. Den kallar jag för lås för säkerhets skull. Dörren satt i ett gammalt och rivningsfärdigt hus. När vi var där för ett år sen fanns det inte kvar.
Nästa är också därifrån. Men den dörren såg jag sist vi var där också. Den finns alltså kvar.
Den här dörren fotade jag nere i den vita staden Lindos. Det fanns flera bilder i mitt Rhodosalbum, men jag valde dessa tre, för de var nog de finaste.
För att få se flera dörrar klickar du HÄR. Om du vill se lite mer från vår resa till Rhodos då, så kan du se det HÄR.

Dagens Citat: 
Endast en sak behöver ändra sig 
för att vi ska uppleva lycka i våra liv 
- var vi fokuserar vår uppmärksamhet.
Greg Andersson.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

19 kommentarer:

Anonym sa...

De var verkligen låst!!! Fina bilder!

trollet sa...

Oj, fina... favoriten får bli den som inte finns;)

Ma sa...

Fina dörrbilder. Tror min favoritbild blir den som inte finns längre. Tjusig triss...

Anna-Lena sa...

Så fina dörrar.
Den första... tur att du har bild på den. Jättefin.

ansepanse sa...

vilka fina gamla dörrar, vad bra att du hann fota innan den ena försvann helt, det är mycket historia bakom sådana gamla dörrar
idag har jag PLUGGAT finska så jag är helt slut nu :)
kramar vännen

Anonym sa...

Slitet och vackert hos dig. Fin triss

kaffehörnan sa...

Hej vännen
Vad snygga dörrar
kram

Steffe sa...

Vackra väl använda dörrar som nog skulle kunna berätta mycket. Fin triss

Augusta sa...

Godkväll eller Godmorgon Gilla,
verkligen vackra dörrar som du hade hittat. Personliga!

Ha en bra måndag!

Kram

Fenixmonas sa...

Det finns så många fina dörrar!
Försök att sök på FB efter gillaknapp...Kramiz

Dessan sa...

Fin triss du hittat. Kul m dörrar fr ett annat land:)

Carina Sjölund sa...

Vilka fina dörrar. Tänk att allt gammalt ska var så vackert :)
Hoppas att är bra med dig vännen :)
Kramen♥

Veiken sa...

Det här med dörrar är verkligen supertrevligt!
Översta dörren med lås blir min favorit! :) Kramar

Nett sa...

Så vackra dörrar, jättefina att se på. Du gjorde ett bra val av dörrar. Ja nog är garnet billigt, ca 6 kr nystanet för 100 gram. Går att beställa garn hem med. Kram

Unknown sa...

Hittade dig på bloggping

Min triss kommer imorgon eller på ons

Karoleen sa...

Vackra dörrar, jag gillar ju gamla dörrar, men den mittersta dörren var lite speciell =)

Siita sa...

Fina dörrar har du med. Minns du Garlica som bloggade förr hon älskade med dörrar. Kram

wiper sa...

Jag gillar verkligen såna här gamla dörrar som du fotat så fint. Brukar fota dörrar själv men får sällan till det riktigt.

Bra citat.

Ha en skön dag
kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej hå!
Se nu tittar solen in igen och det ser ljust ut.Tidigare var det dimmigt.Ha en trevlig dag!Inger