måndag 5 november 2012

Lättjefull regnig måndag.


Det har regnat som bara den, nästan hela dan, så vi har inte varit ute, mer än att jag var och handlade lite. När jag var på Hemköp, stod Baloos Matte vid ”postavdelningen”. Hon skulle hämta ett paket och jag skulle skicka ett brev. Så vi fick sällskap ut och där stod Baloo, som blev jätteglad när vi kom. Han fick bära Mattes Paket i munnen och så mallig han var. Oj, oj!
Vi hade ju Sibbes dotter och hennes man på middag i lördags. Det brukar inte hända för ofta precis. Vi bjöd på kalvfrikassé, som blev jättelyckad tyckte alla. Sibbe och jag hjälptes åt, så smaken blev rätt. Till dessert blev det choklad-pudding med vispgrädde, dekorerad med gröna vindruvor. Inga foton alls.
Sen vi hade ätit var vi alla övertygade om att vi var tvungna att se på "Så mycket bättre" på TV. Så bra det var igen. Det är ju ett kanonprogram.

När sen gästerna hade gått satte jag igång med att diska. Vi har ju ingen maskin till sånt, så det tog sin lilla tid. Jag somnade inte förrän vid 3.
Idag blev det mest TV för hela slanten igen. Bilden är från ett tidigare tillfälle när Baloo också tittade på TV här.  Han har inte varit hos oss idag. Vi hade spelat in lite program och då satt jag och stickade på en halsduk som vanligt. Jag har svårt att bara titta på TVn utan att somna. Halsduken blev färdig och så här ser den ut på foto. Det blir nästan aldrig riktigt rätta färgerna, när man fotar. Den går i svart och vitt och en aning olivgrönt, det som ser grått ut.
Idag fick jag ett mejl från Ruth från Virginia, som skickade mig en härlig film. Titta och njut!

Dagens Citat: 
Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet 
och inte få den, 
än att få en möjlighet 
och inte vara förberedd.
 Whitney Young jr.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Du kan läsa om en resa till Rhodos.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Unknown sa...

Här har det uppehåll hela dagen
Men jämngrått:(

Margit sa...

Trevligt med anhöriga och vänner på besök..och fixa till "litet extra"..i matväg.
Jag tycker också att "Så mycket bättre", Skalna och sommarpatarmna r så bra och intressanta att se på. Vi har titta i kväll på SOMMARPRATARNA, mycket givand eoch intressant även i kväll.
Kram!!!! Hälsa Bert!!!/ Margit o Lasse.

trollet sa...

Låter som en härlig helg!!
Imorgon lovar jag att hämta paketet och posta ditt kuvert, förlåååt!!
Blir en liten resa till helgen ja... nice;)

Ninja sa...

Kossor uppskattar god musik det är tydligt.....de gillar nog så mycket bättre också :)

Maria sa...

Samma här, har ingen diskmaskin heller man vill ju gärna få bort disken när det varit kalas. Inget vidare och vakna på morgonen med hela diskbänken full.
Jag undra vem som hade roligast spelmännen eller korna.
Vi får hoppas att de blir bättre väder imorgon med sol å en blå himmel, de du vore något.
Kramizar

Fenixmonas sa...

Regnade gjorde det här också större delen av dagen...i natt har det fryst på så nu fasar jag för att gå till bussen denna dag! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Regnade hela dagen på oss med igår, o här uppe var det snöblandat sa gubben när jag ringde hem. Här hos oss där vi har juntan har hon fått hem ett garn till halsduk som ska virkas. Det är grålila o kostar 80 kr. Kram

Veiken sa...

Den är underbar! Som du försår har fick jag ett paket med posten idag! :)'Hoppas du har fått dina pengar! Inlägg kommer i morgon kväll med bilder. Kram och tack!

Carina Sjölund sa...

Gullepojken♥

Izor brukar alltid ska bära min börs från bilen och in. För ett tag sedan hade han lagt den på ett ställe så jag hittade inte igen den. Vart har du lagt min börs? frågade jag honom. Men han bara vickade på huvudet, fram och tillbaka, och fattade ingenting. Men efter mycket ledande hittade jag den. Den låg bakom en dörr :)
Kramen vännen♥

ansepanse sa...

kan riktigt se framför mig hur Baloo gick med paketet i mun :) vad fin den där halsduken blev, jo, det är svårt att få de rätta färgerna när man tar en bild, jag vet inte riktigt varför, dagens citat tycker jag om :)
Sv: jag läser finska på universitetet i Umeå, det är en distanskurs
bamsekramar

Nett sa...

Härlig helg ni hade :) Den videon är ju bara för rolig :) Kram

Veiken sa...

Nu är det svarta natten och regnet har börjat igen efter en ganska fin dag. Hoppas att det inte fryser på detta.... Då får man hålla sig inne! Kramar

ansepanse sa...

Sv: tänk vad ivrig han var Baloo :) så du har photoshop men kan inte använda det :) jag tror inte ens att jag har det, så jag kan ingenting av det :)
ha en bra kväll - kramar

Ninja sa...

Du kanske bor i en kropp som mår bra av vardagsrörelse, för rör på dig vet jag att du gör :)