torsdag 31 januari 2013

Barnkalas?


Nej det var det verkligen inte. Vi blev bjudna på ett dubbelkalas för två av Sibbes Barnbarns barn. "Barnen" är nästan vuxna nu. 

Vi hade Baloo med oss, och han känner ju igen dem förstås, eftersom det är Mattes brorsbarn. Han rusade in i lägenheten och halkade runt på både mattor och parketten. Det var jättesvårt att hålla honom lugn. De har ju en liten vovve också, som heter Cissi. (Stavning?) Så hon var ju känd av Baloo också. Men han lugnade ner sig så småningom, när han hade hälsat färdigt på hela släkten, som hade kommit.

Mamma hade lagat en jättegod lasagne med grönsallad till. Det serverades även både rött och vitt vin till maten efter egen önskan. Maten var jättegod och mätta blev vi ordentligt, för det var inte lite mat som hade tillagats.

Sen serverades det kaffe med bakelser gjorda på hembakad rulltårta. Vi fick varsin bit med oss hem (Doogiebag) :-D De var nämligen jättegoda till kaffet.

Så skulle det sjungas för flickorna som inte fyller år på samma dag, men nästan. Då bestämde jag mig för att filma det. Men ve och fasa! Kameraminnet var helt slut, så jag kan inte visa den skönsjungande församlingen. Därför blev det inte några aktuella bilder i kväll. Men jag kan visa ett par "gamla" bilder på flickorna.

Först visar jag den äldsta av de två. Bilden är något beskuren, för jag ville inte ha med folket i bakgrunden.
Så ser vi den yngsta. Bilderna är tagna på den nya Arenan i Helsingborg i samband med att deras skola höll en lucia- och jubileumskonsert.
Den äldsta tösen sjöng solo tillsammans med en jättestor kör då.
Så de är duktiga och fina tjejer, som fyller år i dagarna.

Dagens Citat: 
Den som inte är beredd att förlåta andra 
förstör den bro han en gång måste gå över. 
Francis Bacon.
♥♥♥



Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. 
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Vilken fin dag det blev och för Baloo också! Duktiga, fina tjejer! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott!!Tråkigt att kameraminnet var slut... Ha en riktigt bra fredag du och Sibbe!! Morgonkram!

Siita sa...

God mat o söta flickor. Baloo fick väl spatt när han skulle hälsa på alla. Kallt här igen. Kram

Skruttmärtha sa...

Var mycket att nos på för Baloo.

Vad skönt att komma på kalas och få med sig lite gott hem oxå.

Tack, en stängel blommade till julen och nu är det två stänglar.
Jag brukar inte köpa amaryllisar men såg dom här på Lidl planterade i krukor för 29 kronor har en rosa/vit som har blommat två gånger oxå.

Jag brukar kolla masktätheten på garner när jag köper för vissa garner är ju så dyra. Jag gillar att sticka baby-barn kläder i Carolina.

Fundera på om man inte skulle sätta i ett blixtlås istället för knappar. Vi får se vad det blir den dagen jag stickar den.

Jag gillar oxå att ha mys och fint runt mej. Tycker att man kan njuta av det när man blir äldre. Jag är säkert äldre än dig.

Brukar du fota och lägga ut på bloggen när du stickar?

När mitt yngsta barnbarn föddes kunde han inte ha kläderna jag köpt var en stor krabat som vägde över fem kilo.

Vad stickar du i för garn till den lilla.

Nu ska jag använda hjärnkontoret och skriva veckomatlista och inköpslista.

Ha en bra dag
Kram från Gun-Britt

ansepanse sa...

vilka fina flickor :) och GRATTIS till dem båda
då hade Baloo det riktigt trevligt på kalaset :)
Sv: mm, det är nog så, det ges med ena handen och tas med den andra och så blir det ingenting över
kramar

ansepanse sa...

Sv: jo, så är det
nu ska jag ut med vovvarna på en eftermiddagspromenad
kramar

Mita sa...

Ja grattis till töserna,så fina och duktiga. Jag känner igen det där med hundar som får lite "tokfnatt" när dom kommer bort.Det ska ju hälsas på alla och är det sen stora hundar kan det bli "lite"stökigt..*L*..
Ha det gott
Kramar♥

Carina Sjölund sa...

Grattis till duktiga tjejerna.
När vi åker till min mamma och pappa, så blir Izor alldeles vild, ska busa mest hela tiden med min pappa :)
Och sedan går han till kylskåpet, och tittar, för han vet att där finns det korv att få :)
Dom är sådana raringar våra fyrbenta vänner♥
Kramen♥

Yvonne ♥ sa...

Duktiga och söta tjejer.Jag sjunger nästan varje dag iaf för mej själv Sånggruppen är om Måndagar om vi inte ska ut och sjunga någonstans..Ha en bra fredagskväll.. Kram!

Veiken sa...

Vilka härliga tjejer Grattis till dom båda! Jag önskar att jag kunde sjunga som den äldsta kan! Kramar

♥ Sojka ♥ sa...

sv: Men eller hur! Dem som hela tiden skickar att man får beställa gratis osv (fast det inte är för portot kostar massor! Och vill man ha egen logga kostar det extra osv. Nä fy fan!

Yvonne :-) sa...

Så tråkigt att du inte kan vara med i nån sånggrupp.Nattikram!