måndag 23 september 2013

Att bli spådd och det faller in. Har du varit med om det nån gång?

Jag var bara en ung tjej och jobbade på Kungliga Postverket. Eftersom det var mitt första arbete, blev jag skickad till en annan stad, nämligen till Västerås. Där fick jag arbeta på Posten, men eftersom det inte var min hemstad, så fick jag bo inneboende hos en, som jag tyckte, gammal familj. Jag gissar att jag idag är äldre än värdinnan var då. Det var mest henne jag kommer ihåg. 

Jag var inte den som berättade nåt om mej, men hon fattade nog ändå. Jag var nämligen nyligen gravid, men det berättade jag naturligtvis inte för henne. Det syntes inte heller än. En kväll frågade hon om hon fick lägga en stjärna för mej. Sånt hade jag inte en aning om. Men visst! Det var troligen Tarotkort hon använde.

Hon började lägga sina kort och läste av dem sen. Jag skulle resa långt bort och jag skulle gifta mej och få tre barn. Så rätt hon hade. Det var nästan kusligt, för jag blev så att säga tvungen att gifta mej, för att barnet inte skulle bli oäkta, som det hette på den tiden.

Efter någon månad, när jag bodde hemma igen hos mina föräldrar, skickades jag iväg till Stockholm, för att arbeta som "Obemärkt" i en familj med två barn. Jag fick inte berätta för någon i min släkt, att jag fanns där och inte heller fick jag träffa mina Farföräldrar, som fortfarande levde. De dog senare, men jag träffade dem aldrig mer.

Bröllopet stod med den "skyldige" barnafadern och sen fick jag flytta långt ner till Skåne. På den tiden var det en lång resa för mej. Så i det fallet hade hon rätt. Så småningom fick jag tre barn, så där var det rätt också. Det var hennes spådom, som var sann.

Idag, många år senare, så bor jag i en hyresfastighet. I lägenheten bodde det en dam tidigare, som dog över 90 år gammal. Ibland ser min Sambo, nån vitklädd skymta förbi i hallen, när han sitter i sin fåtölj. Han är säker på att det är den gamla damen, som är här och hälsar på hos oss.

Vi kan också sitta och höra på kvällarna, att det springer barnafötter i lägenheten ovanför oss. Det bor inte några barn där, så det går inte att förklara. Vi hör att det springer små barn på sena kvällar, aldrig på dagarna. Förklaringen står inte att finna. 

Läs om Medium. Det finns ju människor, som kan tala med avlidna och hälsa från dem. Jag har sett sådant på TVn förr.



Inga kommentarer: