fredag 27 september 2013

BALOO IS BACK!

Idag kände jag mej mycket bättre, men hostan håller i sej. Lite jobbigt ändå. På förmiddagen började jag sätta tillbaka böckerna i bokhyllan i köket. Det är reseguider och kokböcker som har sin plats där. Inte kan jag påstå att det var ett enkelt jobb. För det var 5 tunga kassar fulla med böcker som skulle avhämtas i vardagsrummet och bäras till köket och sen plockas upp. Det blev riktig motion av det. Sibbe var ute och handlade, så jag ville göra det på momangen och ville inte vänta in honom.

Ja nu var det dags för en session hundvakt. Baloos Matte åkte på semester ett tag och vi ska ha Baloo hos oss under tiden. Hon och några väninnor hade fått tag på en billig resa, så hon kunde inte avstå. Dessutom behövde hon lite semester, eftersom hon har jobbat flitigt i den nyöppnade krogen i sommar.

 Nu har vår lille älskling kommit igen. Se så fin pälsen är. Den blänker ordentligt.
Här har han fått tag på en gammal leksak, som är nästan sönder. Men det märks att han känner sej som hemma. Sibbe gick ut med honom på kvällen och jag tog honom på sista prome-naden innan han ska sova. Det blev under sista pausen av Idol, som vi har börjat följa igen.

Dagens Citat: 


♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥

9 kommentarer:

ansepanse sa...

du är som jag, har jag bestämt mig för att göra något vill jag göra det på en gång, då kan jag helt enkelt inte vänta, motion fick du i allafall och skönt att du mår bättre nu
härliga Baloo, visst är han blank i pälsen och supersöt
hahahaha - ja, då kan verkligen skillnaden på en minut vara stor :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: fine Baloo som gått och lagt sig skönt och mjukt i soffan :)
mm, jag vill helst ha gjort allt på stubinen ifall det är något jag tänkt göra :)
visst ser det nästan ut som om det vore målat där i trappan :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: vilket strul, nu vet jag inte om min kommentar kom fram eller inte
skrev bara att fine Baloo låg skönt där i soffan och att jag helst vill ha allt gjort på stubinen som jag tänkt göra
och något mer vad det nu var
kramar

Jenfan75 sa...

Ja skall nå göras så skall det göras på en gång.
Han är ju bara för söt Baloo :)

ansepanse sa...

Sv: så du fick båda kommentarerna :)
okey
här får både Nemo och Sluggo sova i våra sängar :) visst, de är ju inte helt rena men vi håller rent i sängarna ändå, du vet kanske att Nemo delar huvudkudde med mig :) det är så mysigt
jag vill också att det jag vill ha gjort ska göras NU :)
kramar

ansepanse sa...

Sv; då känner sig Baloo riktigt välkommen där i soffan med filten :)
självklart vill du inte ha en jättestor vovve i en renbäddad säng
kramar

Ama de casa sa...

Mysigt att få rå om Baloo igen :-)

Jag tänker också följa idol, men härifrån sjukhuset går det inte. Får titta igen på webben när dom släpper ut mig :-)

Veiken sa...

Det är tur att ni har varandra, ni och Det är en vansinnig skillnad på minuter och minuter! ;) Kram

Siita sa...

God kväller. Så det glänser kring han. Jag tycker han är den finaste jag sett. Kram o nospuss till han. Nu blir det kväller här. Kram