måndag 9 juni 2014

ÅTER HEMMA

Nu har vi kommit hem från en tvåveckorssemester på Mallorca. Det blir alltid så, att jag säger dagen innan vi reser hem:

Ack om borta vore hemma
och hemma vore här.
Ack om sängen vore bäddad
och jag låge där.

Så kändes det den här gången också.

Vi har ju saknat Baloo, så vi begav oss till kolonin, där han är nu på sommaren. Koloniområdet heter Tornet, för det ligger alldeles intill Helsingborgs vattentorn.
Himmel så glad han blev, när han såg att det var vi som kom. Han tar ett tag om handen på oss med tänderna, för att visa att han gillar att vi är tillbaka. 
 Han måste ju visa sin nya leksak för oss också. En gris med solglasögon och badbyxor.
Det var varmt och skönt idag och Baloo la sig i gräset för en stund. 
Men han fick inte vara riktigt i fred för den här lilla rackaren. Hon skällde och bjäbbade på honom, så han blev nästan arg till slut. Han är ju annars så tålig och snäll. Det var Matte, som hade gäster idag och fler kom det. Bland annat en större hund, som Baloo gillar och kan leka med.
 Här följer några bilder, som är tagna inom koloniområdet. Det är ju så, att man månar så om sina trädgårdar och håller fint omkring sig.
 Pioner, man behöver inte säga mer.
 Så lyckades jag att fånga en fågel i bilden. Den satt högst upp i en utblommad buske.



 Löjtnantshjärtan gillar jag verkligen både i vitt och i olika röda nyanser.
Jag har försökt att ordna alla bilderna från semestern idag. Men datorn stänger sig för jämnan, för den orkar nog inte med att jobba så hårt med alla bilderna.



Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Margit sa...

Sp då har ni varit till Mallorca igen!Magaluf?Eller? Vi ör på Gran Canaria.Åker hem på onsdag! Vi är här..för att Lasse ville inte vara hemma på sin Födelsedag..70 år idag...10 juni...Kram och ha det gott!!

Fenixmonas sa...

Välkommen hem! Fint att komma hem till svensk sommar! Även här är det helt underbart fint sommarväder. Kramiz

Anonym sa...

Härligt med en kolonilott,speciellt när det är goväder,,klart att Baloo blev glad när ni kom..Nu är det vackert i många trädgårdar,inte minst i den du visar på dina bilder..Haé Kram.

Nett sa...

Välkommen hem, tror jag det att han blev glad att se er när han inte hade sett er på så länge. Kram

Nett sa...

Jag är nog mest nöjd med att svara kommentarer. Det är inte det viktigaste att synas utåt, kanske mer om man tjänar mycket på sin blogg. Men man kan ha något roligt för sig själv. Kram

Ama de casa sa...

Välkommen tillbaka då :-)

Kul att mötas av en glad hund :-)

Anonym sa...

Härligt att ha tillgång till en sådan oas,att koppla av i..Haé Kram.

Jenfan75 sa...

Välkommen hem.
Nu blev jag ju rent avis, vill också åka utomlands. Men hoppas ni haft det bra..
Kan mycket väl tänka mig att Baloo blev glad när ni kom..:)