onsdag 25 juni 2014

Idag hade jag tvättstugan igen. Tänk att smutstvätten aldrig tar slut! 

Men det första jag gjorde på morgonen, var att ringa doktorn, för en av mina nya mediciner gör att jag har ont i huvudet var och varannan morgon. Han som hade skrivit ut medicinen var på semester, men vår gamla husläkare, som pensionerade sej i våras, var semestervikarie. Så skönt att få prata med en, som man har haft i över 16 år som läkare. Han sa, att jag skulle skippa en av medicinerna, som jag skulle ta på kvällen. Den kan förorsaka smärta och det ska gudarna veta. Får se om det funkar i morgon bitti.
 Jag måste visa vad vi åt till middag i går. Sibbe hade lagat till en fiskgratäng, som smakade jättegott. Som synes var formen stor, så vi åt detsamma i dag också. Det blev till och med över till lunch eller så i morgon.
 Idag har vi dessutom haft besök av den här kära killen, Baloo. Han har ju varit med Mattes Mamma i kolonin mest hela sommaren. Men idag var han hos oss. På den här bilden har Matte kommit precis för att hämta honom. Jag stod inne i sovrummet och skulle fota honom, när han låg helt utfläkt på golvet med nosen under vår säng och sov. Jag hann inte det, för plötsligt for han upp och sprang mellan mina ben ut i hallen. Där stod Matte. Så det blev ett foto därifrån i stället.
 Jag har hållit på att sticka ett par så kallade Pyttipannasjalar. Ingen är helt färdig än och de ska snyggas till och jag ska fästa trådarna. 
Jag har stickat såna här förut, men har misstagit mej på beskrivningen, så de har inte blivit riktigt fina. Men nu har jag lusläst beskrivningen och hajat hur jag skulle göra. Spetskanten nertill har jag gjort så många gånger nu, att jag kan den utantill. 



Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så bra att få träffa din gamla läkare, hoppas nu att du slipper huvudvärken!
Det mulnade till en stund mitt på dagen igår så jag tänkte vi skulle fått regn, men nej, efter ett par timmar drog det bort och solen sken likadant igen. Kramiz

Anonym sa...

Vilken tur du hade som fick prata med din gamla läkare,,hoppas rådet han gav hjälper..Klart Baloo inte ligger o poserar när matte kommer in..
Jag hade tur då,som hade lärare som inte var så värst religiösa.Haé Kram.

Ama de casa sa...

Skönt att du fick prata med en som du har förtroende för. Hoppas att huvudvärken försvinner nu!

Veiken sa...

Jag hoppas verkligen att det hjälper att utesluta en medicin. Huvudvärk är inget roligt alls! Jag håller mina tummar för dig! Kram

Ma sa...

Kul citat och tänkvärt. Tur att Du fick träffa en läkare som Du haft kontakt med förr. Hoppas Du blir av med huvudvärken...

Anonym sa...

Det är märkligt att smutstvätten aldrig tar semester.
Alltid bra med mycket mat som räcker länge. jag har aldrig ont av att äta "samma mat" dagen efter om den var god.
Hoppas du slapp huvudvärken idag. Bra att du fick samtala med din gamla doktor. Små förändringar kan rätta till stora saker. Kram Bosse