söndag 28 december 2014

VINTERUNDER.

Det händer lite nu, när det har blivit vinter hos oss också. Just nu är det cirka 8 grader kallt.
 Jag råkade titta ut genom sovrumsfönstret vid 3-tiden i eftermiddags.
 Då var solen nästan på nedgång och hade målat himlen röd på det här viset.
 Äntligen har min egenplanterade amaryllis slagit ut i dag. Medan krokusarna redan har vissnat och lagt av.
 Jag fortsätter med blommor. Orkidéerna har inte velat blomma på ett tag. Men det behövdes visst att vintern kom, för att de skulle slå ut.
 Det är flera av dem, som har väntat och blommar fint nu.
 Jag har saknat att de har blommat och nu slår de ut den ena efter den andra.
 Den här är fint randad eller vad man kan säga om den.
 Samma blomma i en annan vinkel.
 Så har jag flera orkidéer stående i köksfönstret i väntan på bättre tider. Den här är verkligen härlig i färgen. Men den är ensam om att ha blommor och knoppar.
Så i kväll, så har det ju blivit snö till och med ute på gatorna. Jag undrar just hur länge snön kommer att ligga kvar. Över natten kanske. Jag skrev ju hur pass kyligt det är ute just nu, när klockan snart slår 24.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

28 kommentarer:

Nett sa...

Vilken vacker utsikt :) Ja nog har det varit kallt, men nu har vi kallare än helgens väder, hela 15 grader minus just nu. *brr* Längtar efter vår och sommar. Kram

siitawelamsson sa...

God morron Gilla. Här dör mina blommor den ena efter den andra. Kallt ibland o gör hett ibland. Får nog inskaffa nya till våren. Just nu -12.3 här. Ha det bra. Kram

yvonne sa...

Godmorgon! Här har vi 10.1 utan snö! Dina orkidéer har fnatt precis som mina! Ha en bra dag! Tack för nattningen!

Ama de casa sa...

Otroligt vacker himmel och jättefina lavendlar :-)

yvonne sa...

Dina orkidéer har kommit längre i blomningen Så det är nog dina orkidéer som har smittat mina :-)Kram!

yvonne sa...

Det ska du inte be om ursäkt för. Det var ju bra att dina orkidéer smittade mina orkidéer Kram!

Maria sa...

Ja kallt är det men så fint med snön som gnistrar. Vad roligt att ditt hjärta blivit bättre, var väl en fin julklapp.
Önskar er ett gott slut på 2014 och
Ett Gott Nytt 2015.
Kramizar

Ma sa...

Tjusiga blommor och tjusig utsikt. Fina bilder..

Veiken sa...

Orkidéer är underbara blommor! tacksamma dessutom. Himlen har visat sig från sin bästa sida nu! Det är otroligt vackert! Tur att man kan se den och att molnen håller sig borta. Just nu har det blivit någon grad plus. I morse hade vi 11 minus! Kram
Svar: Jag är ju utbildad frisör! :)

Anonym sa...

Kväller,,Rackarns vilka fina orkidéer du har..Ja det blev en kylig julhelg i hela landet,här ska det bli runt 0 gradigt nu några dagar,vi har ca 5 cm snö...
Ja jag fick 2 påsar med den goda pepparsåsen,första gången jag testar att frysa sås..Haé Kram.

Anonym sa...

Mors..Oj finns det tulpaner redan,,för mig flyger tanken till vår när jag ser tulpaner..Haé Kram.

Nett sa...

Ja det var riktigt kallt, mer har de uppåt landet men här är det en annan luftfuktighet än vad de har uppåt landet så våra grader kan vara minst lika kalla som deras om inte värre. Hoppas att du får en fin nyår. Kram

Jenfan75 sa...

Vilken vacker solnedgång :)

TantGlad sa...

Fantastiska vackra Himmelbilder. Jo....de andra bilderna är åxo fina.
Kallt här det varit som bara den......en nu har vi 0 gradigt och regn hos mig. Blä blä..
Tack för din snälla kommentar och det är sååå roligt att träffa fina bloggvänner som du Gunilla. Jag gillar gilla GILLA.

Ha nu ett riktigt....

GOTT NYTT ÅR!

Nyårskram till dig.

Anonym sa...

Oki,samma till dig,ett gott slut,sen ser vi till att 2015 blir så bra som möjligt..Gott Nytt År..Kram.

Anonym sa...

Himla tjusig himmel!
Påminner mej om utsikten från mitt
köksfönster i Anchorage, Alaska.

Ruth i Virginia

Veiken sa...

Jag önskar att du får ett suveränt 2015-GOTT NYTT ÅR till dig och Sibbe! Stor kram

yvonne sa...

Jag håller med dej att lägga ut bröd i buskarna är ett ofog! Nattikram!

Fenixmonas sa...

Kylan har gett med sig för denna gång och det är gott!
Snart säger vi adjö till 2014 och välkommen till 2015! Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Kramiz

yvonne sa...

Godmorgon! Ha ett bra slut och en bra början på ett nytt år! Kramen!

Ama de casa sa...

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År! :-)
Kram

Fenixmonas sa...

God fortsättning! Kramiz

Veiken sa...

Det nya året 2015 har landat och ingen vet var det för med sig! Jag önskar dig och Sibbe ett fantastiskt år!
Nyårskramen

yvonne sa...

Det är guld värt att ha en bra läkare! Ha en bra dag vännen! kram!

Bibbi sa...

Men nu är väl snön borta......? Stormvarning hos er idag,,,, hrmmmm...

Du har ofta så vackra blombilder :) Gröna fingrar!!! Mina är bruna. Lyckas nästan aldrig med blommande växter.

Ha ett fortsatt fint 2015
Kramelikramen från Bibbi

Anonym sa...

Fina vinterbilder. Nu är säkert den mesta snön borta hos dig med. Orkidéer är vackra när de blommar. Solveig brukar pyssla om dem och ge dem flera chanser. Kram Bosse

Anonym sa...

Tackar önskar dig detsamma,,God Fortsättning,här är det +5,2 just nu,den lilla snö som fanns,rinner snart bort..Haé Kram.

yvonne sa...

Att ha en "egen" läkare på vårdcentralen är bra .Visst är våra töser söta Ha en god fortsättning! Kram!