måndag 8 augusti 2011

Det är måndag morgon. Nej kväll är det ju.

Jag blev ju lovad pannkakor i går, men se det fick jag inte alls.
Det blev till lunchen istället idag.
Pannkakor med hallonsylt och vispgrädde.
Mums fillibaba!
      
Idag har vi färgat håret på mej, så nu ser det riktigt fint ut igen.
Jag skriver vi, för det är ju Sibbe som gör det riktiga jobbet med färgen.
Sen klippte jag håret på honom med rakmaskinen.
Så vi är nu färdiga att möta omgivningens beundrande blickar båda två.
     
Jag lägger in en bild från Tenerife, som inte är för idag, för jag har jobbat hårt med en reseskildring i min Reseblogg.
Det har tagit lång tid att sammanställa den.
Det blev ett fel, när jag lade in mitt bildspel, så det ligger över sidpanelen till och med.
Handlingen rör sej om Puerto de La Cruz på Tenerife och det är där bilden här ovan kommer ifrån. 
         
Dagens Citat:

Det jag hör glömmer jag,

det jag ser minns jag,

det jag gör det kan jag.

Kinesiskt ordspråk.
*******************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på solgubben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

12 kommentarer:

Viktkamp sa...

Då är ni riktiga snyggingar bägge två nu då =) Åh man skulle kanske göra pannkakor till lunch imorgon =) Kram

Siita sa...

God morgon. Jag tycker bilden ser härlig ut o vilket bra ordspråk. Passar mej. Jag hoppas få tag på läkaren idag. Sen måste jag till jobbet o lämna intyget. Kram

Hebbe sa...

Mors,,ja när får vi se resultatet..jag kikade in på din resesida,Puerto dit har jag varit 2 ggr för många år sen..Haé Kram.

Anonym sa...

Har lagt ut Dina bildspel på min Twitter,
även skickat dom till vänner på facebook.
Hoppas att många tittar så att Du kan ladda hem dom till Din dator!
:)
Kan Du inte göra ett minnes med Noack också?!
Synd bara att musiken är så tråkig,
annars är det lätt att göra bildspelen.
:)

Anonym sa...

pannkakor är gott.
sv: han är ju valp haha
kram

Anonym sa...

Hej du..Ja,jag tyckte behållningen var Tomas Ledin,,sen blir jag glad av att se Lotta,hon hade en fräsig klänning.Haé Kram

Sussi sa...

Åhh pannkakor. Gud så gott! Så fort köket är klart så ska jag nog se till att steka mig några såna :)

Vad praktiskt när man kan göra sånt på varandra. Det är ju svindyrt att gå till frisören.

Kramisar

biggan sa...

härlig bild, bra ordspråk. visst är det skönt att få i ordning håret, härligt, kramar biggan

Anonym sa...

Härligt! Båda två vackra som bara den..... bilden från Puerto är så fin. Jag GILLAr det stället, fast Teide kan ställa till det vädermässigt ibland. Kramar

Anonym sa...

sv: ja han kan konsten att sätta lite rotation på en
kram

Hebbe sa...

Jag har ett ganska stort zoomomfång på min kamera,jag gissar att jag stod ca 25-25 m ifrån svalorna..Ja jag tänler som så,att i dag kan jag slänga benet över en herrcykel,,men det kommer ju en dag framöver oxå,så jag ska nog ha en med skaplig urringning..Haé Kram.

Anonym sa...

Jag tycker att det passar med det namnet på en damcykel..Haé Kram.