söndag 7 augusti 2011

Tårtkalas igår och pannkakor idag.

Igår fick vi celebert besök.
Min yngste son och hans fru hyr ju ett hus i Nyhamnsläge.
Jag berättade om det häromsistens.
I torsdags fyllde han år och samtidigt kom min systerdotter och hennes tre barn till dom från Stockholm.
Så igår, lördag, hade vi bjudit in på tårtkalas på hela gänget.
Där kom min son, hans fru, deras vovve Kasper, min systerdotter, hennes två tonårssöner och hennes likväl tonåriga dotter och hälsade på.
Det här är Kasper, så du inte tar fel på nån annan.
Det blev trångt, men när det finns hjärterum finns det ju stjärterum, säger man ju.
Det blev samma slags tårta, som när Sibbes barnbarn var här och hälsade på, så jag visar den tårtan i alla fall.
Jag tog inget foto på den nya.
       
Det var jätteroligt att få träffa min systerdotter och hennes barn.
Vi träffades visserligen förra året, när min son fyllde 50, men då var inte den ene grabben med.
Jag kan inte påminna mej, när vi såg varandra sist.
Vi hade roligt och hade mycket att prata om, men till sist var de tvungna att ge sej iväg, för min sons yngsta dotter skulle avhämtas vid tåget.
Hon skulle också komma till Nyhamnsläge.
Det ska bli roligt att få träffa henne också så småningom.
De ska ju vara kvar till på lördag.

När de hade gått, så gick vi ut på en promenad och hamnade på puben uppe på torget intill.
Där satte vi oss ner och pratade med en före detta arbetskamrat till Sibbe.
Då blev det en öl till den ene och ett glas vitt vin till den andra.
Så gick vi hem och åt en av Sibbes laxlådor, som han är expert på.
Det blev att nanna kudden rätt tidigt, för man blir lite trött, när den vanliga vardagliga rutinen bryts och man träffar så mycket folk.
          
Så vill jag påminna om en viktig sak när det är varmt på sommaren.
Ha det gött!

PS: Det ska bli pannkakor i kväll. Det har Sibbe lovat. DS.
Dagens Citat:

Ironi är

när vinden blåser upp kjolen på en flicka,

samtidigt

som den blåser sand  i ögonen på en själv.

Red Top.
********************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på solgubben så kommer du dit.
 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

13 kommentarer:

donken sa...

trevligt med så mycket folk! ;) Speciellt när man inte ses så ofta. Tårtan såg himla god ut med, blev den lika god andra gången? ;)
ha det gött!

Anonym sa...

Tårtkalas.....det var länge sedan jag var på ett sådant. Tyvärr ska det vara så mycket annat krafs, Det viktigaste är ju att träffas och vad kan vara bättre än tårta! :)
Svar: Inget pris för rätt gissning, men en guldstjärna i boken! Kramar

Siita sa...

vi har landat hemma igen. Ha det gott. Kram

vickan sa...

Härligt med sammankomster och framför allt när man får träffa de som man inte träffat på länge. Söt söt vovve fångade du på bild också och det där sista om att inte lämna vovvarna i bilen...tummen upp! Förstår inte hur folk kan vara så dumma att lämna de i bilen. Alla vet ju vid det här laget att det blir stekhett i bilen!

donken sa...

tack så mycket! :D får väl se om jga lyckas med lasses "beställning" som han har pratat om i tre år.. hehe! ska väl göra alla övningar i boken först, sen kanske jag kan det där utan och innan. hoppas kan man ju alltid! ;) Gillade ordspråket där med, hahha... synden straffar sig själv, liksom. ;)

kaffehörnan sa...

Tingeling tösabit

Ska du till Landskrona något nästa vecka alltså om 20 min ny dag
Hade vatt trevligt o ta en fika
Eller om jag åker ti Hbg

kram

Nett sa...

Så gott, en massa kärt besök och tårta, kan tro att ni hade det gott allihopa :) Javisst var det dina tummar som hjälpte till att tuta hem storvinst :) Kram

Siita sa...

god morgon. Ska ta kopia när jag kommer till jobbet. Skicka mej din adress så ska du få mönstret. Kram

Browneyedgirl sa...

Hejsan =)
Nu är jag inloggad istället. Hoppas det underlättar. Tårtkalas lät sååå smaskens =) Kram och ha en toppen dag

Nett sa...

Bingolotto spelade jag en massa förr, och det var ofta jag vann det var 1000-lappar som mest. Men det var under Lokets tid. Har kollat upp att dte finns bilbingo i närheten här i Borås så jag skall ta och testa det :) Kram

Kaffehörnan sa...

Absolut går det fler tåg, de fixar vi

kram

Sus sa...

Oj oj, vad ni hinner med mycket på en liten dag :-)
Det är Kul att ha Trevligt ;)
Kraaam

Nett sa...

Brukar oxå fastna vid tv:en om det är intressant med Oprah, hon är bra tycker jag :) Kram