tisdag 19 juni 2012

Ett bra tips, för tänderna bland annat.



Idag har jag tvättat efter semestern. Det var inte så mycket, för sängkläderna har ju städerskorna tagit hand om på hotellet. Det blev bara fyra maskiner med vit, ljus, röd och mörk tvätt. I morgon har jag strykningen kvar.

Så har jag ett himla bra tips på gång. Jag träffade en tjej för en månad sen och hon berättade att hon gärna höll på med naturliga ting, när det gällde skönheten till exempel.

Hon berättade för mej, att man kan göra en pasta av tandkräm och bikarbonat att borsta tänderna med för att få dom vitare. Blanda ner din tandkräm i bikarbonaten till en lagom pasta och borsta tänderna med det.

Under årens lopp har det ju blivit några koppar kaffe och te, som har gjort att tänderna blivit gulare. Jag/vi har provat i en månad nu och jag kan berätta ett det faktiskt fungerar. Våra tänder HAR blivit vitare. Detta är inte våra tänder utan bilden är lånad på nätet.

Dagens Citat:
Förälskelse är som en stukning;
andra gången kommer den lättare.
Spanien.
*****************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Nillas Trädgård sa...

Jag gjorde den pastan förr, och den fungerar, men har blivit latare med åren... Har för mig att det inte smakar så gott???
Ha en fin dag!

Fenixmonas sa...

Jodå, Bikarbonat är ju ett gammalt beprövat medel så det fungerar allt. Vi hade väldigt mycket tvätt efter resan trots att det inte var med några lakan...fast jag har å andra sidan ingen stryktvätt...Allt är strykfritt! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Det får jag prova ,att göra egen tandkräm.. ha en bra dag! Morgonkram!

Nett sa...

Vilket bra tips för att få tänderna vitare.. :) Många betalar dyra pengar för att bleka sina tänder hos tandläkaren. Kram

Carina Sjölund sa...

Vilket bra tips!
Det ska jag nog testa :)

Skönt att du fått bort tvätten, efter resan. Men det tråkiga kvar... STRYKNINGEN!
Kramen vännen♥

Siita sa...

Det måste jag testa, tandkrämen alltså. Jag säger som Mona nästan allt vi använder är strykfritt. Kram

Veiken sa...

Bra tips, men ett himla jobb. Jag köper tandkräm som ska bleka tänderna lite.Hoppas det hjälper! Kram

Yvonne sa...

Ska göra pastan.Vi får se hur stor denna clematisen blir.. Kram!

Maria sa...

Skönt att få undan tvätten när man varit ute å rest.
Kanske vore nåt att prova på tänderna vitt leende vill man ju ha.
Önskar er en skön midsommar
Kramizar

Sussi sa...

Vitare tänder vill man alltid ha så det där få jag nog testa vid tillfälle.. Tack för tipset!

Hoppas ni hade det riktigt bra på resan. Vi får vänta några några måndader på våran..

Kramisar

Nett sa...

Nu har du skrivit fel bloggadress, för jag kommer in på en sida som handlar om bibeln.. Kram (http://trebgilla.blogpsot.com/)