fredag 22 juni 2012

Vår Midsommarafton 2012

Jag önskar alla en trevlig Midsommar. Vi har tyvärr mest regn, så vi skippade att gå till Fredriksdal. Där firar man ordentligt idag. Bilden är från ett tidigare besök där.
Så vi stannade hemma med sillen, potatisen och snapsen. Vi drack snaps och öl till maten. Första snapsen togs med inspiration av Ingmar Bergman: Tystnad! Tagning!
Som du ser på bilden var det pyttesmå snapsar på bara en centiliter.
Vi sjöng en snapsvisa, som är inspirerad av min kära Far, som brukade sjunga till melodin, Vi går över daggstänkta berg, fallera:
Till nubben så äter man sill, sill, sill.
Man kan också äta vad man vill, vill, vill.
Och om man är oviss, om sillen är ansjovis.
Så tar man bara ett par nubbar till, till, till.
Så småningom blev det jordgubbar med vispgrädde. Vi orkade inte allt på en gång.

Det här är min portion.
Baloo verkar i alla fall må bättre idag, vad vi har hört. Hoppas att det stämmer. Vi har honom inte hos oss här idag.

För att roa en stund vill jag visa följande video.
Dagens Citat:
I kärleken kan det vara bättre för oss att ta hänsyn
än att ta poäng.
Leo Buscaglia.
*******************************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Yvonne sa...

Tack för den roliga videon!!Vet inte men Det var mycket man kunde få för en billig peng... Ha en bra kväller! kram!

Siita sa...

Tack för att ni behöll regnet nere hos er. Då slapp vi regn här uppe. Vi har haft uppehåll hela dagen. Men nu har dom lovat regn från i morgon bittida. Ingen nubbe till sillen då vi skulle hem igen. Kram

Yvonne sa...

Ja då var pengarna mer värda.. Nattikram!

Anonym sa...

God midsommarkväll,,taskigt att ni hade regn,,här var det en kalasfin dag,,men ni fick ju i alla fall sillen och nubben..Haé Kramen.

Fenixmonas sa...

Hehehe...den videon var bra du Gilla! Hehehe...Fast här blev det varken tur till landet eller nubbe...Maten åt vi tillsammans med son o barnbarn, sen blev det ett glas vin till TV:n på kvällen. En lugn o fin midsommarafton. Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja vi hade tur med vädret..nubben fick vänta till kvällen för mig,,Haé Kram.

Mita sa...

Sill,nubbe och grillat blev det här också i går framåt kvällen. Jisses, det blir en del fikande och småätande en sån dag som i går.
Solen hade vi också,inget klagande här inte. Men jag hörde från dottern och hennes sambo som låg med båten nere i Granvik ett litet ställe vid Vättern,där kom regnet i går kväll,sen höll det på hela natten. Vi måste haft en himla tur här...
Vad tråkigt med Baloo att han blev sjuk. Hoppas verkligen att han blir bra av medecinen nu.
Kram vännen♥

Nett sa...

Härlig midsommar ni har haft och det är så roligt att se hur olika midsommar stången är hos alla bloggare. Jordgubbar har jag kvar så det räcker idag med.. Mumma. Kram

Veiken sa...

Hahaha! Tystnad, tagning. Det GILLAr jag! En riktig Midsommarfilm du visar :) Ha det så gott! Kramar

Agneta sa...

Fredriksdal hoppade även min syster över igår, alldeels för kt regn. Vi stod med husbilen ute i Rydebäck, lyssnade på de tappra som dansade runt midsomamrstången medans vi åt vår mat under tak. På kvällne blev det ju underbart väder igen!