söndag 9 september 2012

Fototriss del 188: Mönster (tävling)

Ja, idag tänker jag också komma med mitt inlägg i
Det blir lite olika saker jag visar. Den första bilden kommer av, att när man skulle bygga om Järnvägsgatan i Helsingborg 2009, så lät man allmänheten få måla på den gamla asfalten precis hur man ville. Det här är då resultatet på en del av gatan. Ett fint och färgrikt mönster.
 Så visar jag en annan gata. Den är gammal som gatan och en bit av går´n, som min Mamma brukade säga. Bilden är tagen på Rhodos i Gamla Stan där. Man har lagt fina mönster av runda gatstenar.
  Sen ytterligare en bild, som väl skiljer sig från de andra två, därför att man var tvungen att lyfta på huvudet. Bilden är tagen Nyårsaftonen 2010 på Råå, där vi var bjudna på fest. Fyrverkerierna tävlade med varandra, men eftersom det är svårt att fota sådana, så blev det den här som får representera mönstren den här gången.

Den här gången är det en tävling också där man kan vinna ett pris från Fototapeter,   tapeter & canvastavlor - Photowall.se Klicka på bilden så kommer du dit. Hos Photowall kan man t ex beställa tapeter och tavlor på canvasduk från egna foton, men det finns också mängder av spännande tapeter i sortimentet. Om du vill se vad andra trissare har visat så kan du klicka HÄR.  
Dagens Citat:
Det är med idéer som med små barn.
Man tycker bäst om sina egna.
Moa Martinsson.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Maria sa...

Finfin triss med härliga bilder!

Fenixmonas sa...

Fin fantasifull triss...Kul att se! Kramiz

Siita sa...

God morgon o fin triss. Kram

Sand mellan tårna sa...

Fin triss. Sista bilden var rolig.

Oldmolly sa...

Fina bilder!
Och så ett citat av Moa, en av mina favo-författare. Hon sa mycket klokt och tänkvärt hon.

Nett sa...

Vacker triss, gillar mönstret i mittenbilden :) Så snyggt när det blir som mosaik på gatan. Har ändrat i texten nu, statyn är här från Borås. Kram

Carina Sjölund sa...

Vacker triss!
Roligt mönster på gatan :)
Kramen goa bloggvän♥

Anonym sa...

Vilken trevlig ide att få måla på gatan. Fin triss.

kaxi sa...

Härliga mönster och fyrverkeriet var riktigt konstnärligt!

Åke sa...

Fina bilder i din triss :)

KajsaLisa sa...

Fyrverkerierna var roliga, ett tacksamt mönster att fota. Häftigt mönster på Rhodos, var där för flera år sedan, men känner inte igen det fast jag var inne och sprang där. Kanske kommit till senare eller också var jag för seg i huvudet. Över 40 grader varmt.