måndag 19 augusti 2013

Baloo is back!

Ja, nu är alla semestrar slut och man har flyttat hem igen från kolonin. Där har ju Baloo funnits nästan hela sommaren, så han har kunnat vistas utomhus hur mycket som helst. Han har mått jättebra. Det märks bland annat på hans päls som fullkomligt blänker. Och den är len och mjuk. 
Matte kom med honom i middags och han installerade sig med en gång. Han hade minsann inte glömt våra gamla vanor. Som, när han kommer, så brukar han få en tuggpinne. Då räcker han upp tassen och tackar, innan han lägger sej ner och tuggar. Här har han tuggat färdigt och installerat sej i vardagsrummet. 
Till middag hade Sibbe stekt kotletter och svamp. Till det serverades en sallad, som var läskande och god. Det var rivna morötter och äpplen och tomatbitar. Han brukar salta och peppra över salladen och kryddar även med en aning flytande honung. Han hade stekt småbitar av kotlettraden också. De fick Baloo instoppade i sin mat. Men han var finurlig, för han letade upp köttbitarna först och främst. Han har blivit en finsmakare minsann.
Efter att vi alla tre hade ätit, tog vi en promenad med Baloo. Han kom ihåg också, att så fort jag reser mig från skrivbordet, så ska vi gå ut. Jag gick på toan först och vem väntade utanför med viftande svans? JO! Baloo. Bilden visar hur han såg ut, sen vi började leka gömme med honom. (kurragömma för dej som inte är skåning)  Vi gömde oss bakom bilarna på parkeringen och Baloo fick leta upp oss.

 Han får faktiskt gå lös här, för det finns varken folk eller trafik. Här har han just gått runt en stolpe och när han kände att det drog till i kopplet vågade han inte att prova på att göra sig loss. så jag fick gå att hämta honom. 


Sen hade jag bara lite godis i min väska, men det gick att få honom sitta still. Jag brukar då hålla godiset en bit ovanför honom och fråga Vad säger vovven? Det hade han inte heller glömt, utan skällde till och fick godiset som belöning.
Dagens Citat är hämtat från Facebook.
♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

 ♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ibland är det allt gott när ordningen blir återställd! Gömme säger vi här uppe också. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Dotterns Alice gör så med letar upp det goda innan hon tar hundmaten. Så fint det blänker om Baloo. Kram

Nett sa...

Så fin pälsen blänker :) Gott att han är tillbaka, då lär ni träffa honom mera nu. Kram

trollet sa...

Oh, mysigt!! Hund på deltid måste vara perfekt;)

Unknown sa...

Ja, så sant som det är sagt.
Kram nilla

Veiken sa...

Det är skönt när allt blir som vanligt igen. Han ser så gosig ut så det räcker och blir över! Fin vovve!
Vi leker gömme här på Västkusten också.....Inget kurragömma här inte!
Kram

Ma sa...

Verkar som om Baloo har fått en riktigt fin päls av att vara ute. Den bara blänker...