tisdag 13 augusti 2013

Ingen vanlig städdag idag.


Så här har det varit större delen av dan hos oss. Det har regnat och blåst småspik, så jag har inte varit utomhus idag. Men det passade rätt bra, för det blev läge att städa på skrivbordet. Jag har haft så skräpigt där, så jag borde skämmas. Men det behöver jag inte längre. Nu är det ordning och reda.


 Sibbe har varit med och städat också idag. Vi ska ju få omgjort i vårt kök, för att det har varit en läcka här ungefär bakom lampan. Då måste vi ju hjälpa till att plocka bort så mycket som möjligt i köket, så målaren kommer till. Vi kommer att få en vävtapet, som han ska måla i vitt efter vår önskan.

Skåpen som syns till vänster och till höger ska vi tömma, så de går att flytta ut från väggen. I skåpet till vänster har vi glas i olika former och allt det har han flyttat in i ett vitrinskåp i stora rummet istället. Till höger ser du att det finns en hel del böcker. Reseböcker och kokböcker bland annat. De ska plockas bort också.

Han har även diskat alla våra koppargrytor, som hänger under en hylla, som ska tas bort också. Det tar sig sa mordbrännaren. Ovanstående bilder har jag inte tagit nu, utan vid tidigare tillfällen, innan läckan var där. 

Vi har i alla fall ordnat det så, att hantverkarna kommer och gör jobbet medan vi är på semester i september. Det ska bli spännande att komma hem då och se resultatet.

Vi vaknade gräsligt tidigt idag och det har inte blivit av att vi har sovit nån middag. Så nu tänker jag krypa ner så fort jag blir färdig här och försöka få min skönhetssömn. Bilden är ju tagen i dagsljus och nu är det mörkt här.


Dagens Citat: 
Också i lexikon kommer arbete före succé. 
Okänd.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Mycket jobb men det blir säkert bra när allt är klart. Bra att de gör det när ni är borta, även om du får börja med städning direkt när du kommer hem.
Tror du missade att poolen endast var just det...en pool, en lyxpool. Polen vid vårt hotell var betydligt mindre o inte alls så där lyxig. kramiz

Ama de casa sa...

Smart planering där - semester när dom andra jobbar :-)

Siita sa...

God morgon. Spännande att komma hem från resan o titta hur det blev. Hoppas ni blir nöjda. Solen kom hit igår lunch. Nu kom den tidigare. Kram

ansepanse sa...

åh vilken fin lampa ni har i köket, den gillar jag verkligen
det blir alltid mycket jobb när något ska renoveras, inte bara med det, utan allt som måste flyttas på osv
det var likadant ruskväder hos oss igår
kramar

ansepanse sa...

Sv: jo, det är gurka :)
usch har ni sådant oväder idag :( här är det grått och lite blåsigt men något regn har det inte varit än så länge i allafall
kramar

ansepanse sa...

Sv: och här är det fortfarande grått, grått, ser ut att kunna blir regn när som helst
kramar