söndag 6 mars 2016

Kaffe och kakor.

Igår var vi ute på en mindre promenad och hälsade på hos Sibbes dotter I. och hennes nya kisse. Den gamla blev hon tvungen att säga adjö till, för den var så gammal. Den hette Strega. Så den nya fick namnet Iris, för att det skulle länkas till Irish Coffe. 

Vi hade ju själva bjudit in oss, så vi gick först till ett rätt nyöppnat café och köpte med oss toscakaka till kaffet.
Den första vi mötte var vår käre Baloo. Han låg med sitt huvud i mitt knä både länge och väl. I. har mer eller mindre tagit hand om honom, sen jag blev sjuk. Nu är jag ju frisk, men vi orkar inte vara extrahusse och matte till honom längre.
Så var det första gången vi träffade lilla Siri. Hon är busig, som alla kattungar är. Matte kan inte ha några blommor i fönstren, för hon river ner dem.
Det här verkade vara hennes älsklingsplats den här gången.
Nu hamnade hon hos Sibbe och njöt. Så småningom kom även Baloos Matte och gick ut en runda med honom, sen hon hade fått sin beskärda del av toscakakan.

Så gick vi hemåt och jag blev jättetrött under promenaden. Jag har ju dålig kondis ännu.



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken fin Siri! Och Baloo är lika vacker som alltid :-)

Ama de casa sa...

sv: Vi mellanlandade bara i Barcelona, så dom bilder jag har därifrån denna gång är bara från flygplatsen :-)

Fenixmonas sa...

Godmorgon Gilla! En fin liten kisse som redan nu bestämmer i hemmet...hehehe...Ja, kissar visar "var skåpet ska stå". Tar tid att få tillbaka konditionen efter en operation, men det blir bättre. Kramiz

yvonne sa...

Siri är söt. Bra att ni får hälsa på Baloo....Nästan all snön har smält bort idag! Kram!

Veiken sa...

Vilken fin liten kisse. Ja, dom är olydiga när dom är små. Alltid tråkigt att säga adjö till sina djur! Jag har svårt för katter, eftersom dom rör sig överallt. På bord i sängar och fäller.
Däremot är Baloo en favorit! KRamar

yvonne sa...

Ha en bra dag Kram!

Marianne sa...

Fin liten kisse, förstår att blommorna är bortplockade från fönstren...även om katter är smidiga så åker krukor i golvet.

Bra att du kunde få en fikapaus under din promenad ;)

Kram