lördag 28 mars 2015

GÅRDAGENS FÖDELSEDAGSKALAS.

Det var Sibbes äldsta dotter, som fyllde år och vi var bjudna på kalas. 
 Hon hade köpt två sådana smörgåstårtor för vi var ju några stycken. Födelsedags-barnet och hennes två barn. Sonens båda döttrar och vi två. Den smakade mycket gott. Så dracks det vin till maten.
Detta är hennes dotter, Baloos Matte. Hon började göra fint sina naglar, när vi hade ätit upp. Det var en specialsorts lack hon använder, som ska hålla länge.
 När hon var klar, så målade hon mina naglar också, så jag ska vara fin till Passionärernas mannekänguppvisning på tisdag. 

(Man ska inte skåda händer, sa min Mamma jämt, men jag visar mina ändå!)
 Jag var ju glad förstås och gillade verkligen färgen på lacket.

 Jag har lätt för att skratta och det syns ju här. Sibbe var glad han med, men det ser lite lustigt ut på den här bilden. 

När vi två nyligen hade träffats var vi hemma hos dottern och sonen kommenterade mig på det här viset. "Gilla, du skrattar jämt". Då var han inte så gammal, för Sibbe och jag har hängt ihop i många, många år nu.
 Här är sonen och hans äldsta dotter med på bild också.
 Hyllan här var en födelsedagspresent av hennes barn. De monterade den under kvällen och blev så här fin. Till höger i mellanhyllan står vår present, en ljuslykta, men det är inga ljus i den än. Det kommer att bli mysigt ute på balkongen. 
Av mig fick hon dessutom den här Passionärskalendern, som jag nog har beskrivit flera gånger, så det har blivit tröttsamt.
När kvällen började bli sen, så skulle vi gå/åka hem. Jessica beställde en taxi, trots att vi inte har så lång väg att gå, för Morfar har ju ett dåligt ben och går med "pinne". Hon betalade taxin per sin telefon direkt också. 

Vi fick med oss en stor bit smörgåstårta hem, för den tog inte slut. Det blev en ordentlig doggybag.

Jag fick dessutom en stor papperskasse fylld med pocketböcker av födelsedagsbarnet, så nu har jag massor att läsa en bra tid fram-över. En del kommer jag att lämna sen till sonens hustru, som också läser en hel del. 

Dagens Citat.

Tänk på många saker
men gör en sak i taget.

William Shakespeare.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att ni hade en mysig kväll,med gott att äta o dricka..
Skitbra att låta böckerna vandra vidare till nya läsare,ett fint återbruk..
Hos mig räcker en chokladkaka rätt länge,får väl ta ner några till Uppsala nästa vecka..Haé Kram.

Anonym sa...

Kväller,,Ja man får respektera att dom inte vill vara med på bild,,min mamma var så hon var nästan omöjlig att få på bild,där gällde det att smyga fram och knäppa innan hon hann upptäcka att man hade kamera i handen..Haé kram.

Veiken sa...

Oj så trevligt ni hade det! Du kommer att bli urgammal om du skrattar mycket. Det förlänger ju livet en del! Kul! Kramar

Ama de casa sa...

Jag bara älskar bilden på dig och Sibbe! Sååå himla härlig! :-)

Ama de casa sa...

sv: Här kände vi faktiskt inte nån svavellukt, men det har vi gjort på flera andra ställen. Island, Vulcano (Italien), Teneriffa mfl.

Anonym sa...

Jo men visst hade du rätt,Björneborg..Men du kom lite sent,som 8:a Haé Kram.

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Vad skoj ni hade det. Det kan man ju se på den underbara bilden på er. Den där Shakespear var inte så dum han. Men just nu dricker jag både kaffe och läser en härlig blogg samtidigt...
Ha nu en fin Söndagseftermiddag som blir en timme kortare.
Kram.

yvonne sa...

Trevlig kväll hade ni Och doggybag och böcker fick ni med er hem..Nalle Puh är klok och snäll! ♥kram!

Anonym sa...

Okidoki..8 verkar vara din siffra,denna veckan..Haé Kram.

Life of Johanna sa...

Just nu har jag en tävling på bloggen.

Kika in den här http://lifeofjohanna.se/tavling-i-samarbete-med-parlat-av-elin/ och se om den är något för dig!

Ber om ursäkt om du inte gillar såna här kommentarer. Passar på och önskar dig en trevlig söndag!

Nett sa...

Vilket trevligt kalas och vilken underbar färg du fick på naglarna. Smörgåstårta är perfekt att ta till när det är kalas. Kram

yvonne sa...

Så bra att ni åkte taxi hem! Kan man byta tatuering??? Kram!

Life of Johanna sa...

oh smörgåstårta är så gott och det lät som ett trevlig kalas! :)

Här har inte heller varit så bra väder, vi passa på och gå en runda när det var uppehåll, annars hade vi bara varit inne och myst med sonen hela dagen :)

Life of Johanna sa...

Ja det är perfekt, gott och så slipper man stå en massa tid vid spisen och kan umgås med sina gäster istället :)

Ja det var sambon som drog ut oss, annars hade jag nog inte kommit utanför dörren heller.

yvonne sa...

Visste inte att man kunde tatuera ovanpå en annan tatuering! Godnatt!!Kram!