söndag 1 mars 2015

VAD BLEV DET FÖR MAT?

Nu lånade jag överskriften från farfar0hebbe.
Han brukar berätta hur fin mat han lagar och äter. 

Vi börjar från början! Idag regnade det på förmiddagen, så det kändes inte inbjudande eller utbjudande att ta nån promenad.

Sibbe ordnade lunchen, som blev smal korv skuren i mindre bitar och varsitt stekt ägg. Det smakade fint med senap och ketchup till.
Så satt vi och tittade på en inspelad film om den engelska drottningen Elisabeth I, som levde på 1500-talet. Det var Kate Blancett, som spelade henne.
                                   
Bilden lånade jag på Wikipedia och där kan du läsa om henne om du klickar på namnet här ovan.

Filmen var fantastiskt bra. Delvis för att jag älskar kostymfilmer och har blivit intresserad av historia på gamla dar.

Efter filmen klädde vi på oss och gick ut på en promenad. Då regnade det inte längre. Plusgrader faktiskt. Jag såg några buskar i en plantering, där knopparna hade svällt och ser ut att kunna grönska snart. 

På vägen hem, så ringde Sibbe till vår lokala Pizzeria Bomb och beställde en pizza Quattro stagioni. Den ska innehålla kokt skinka, marinerad kronärtskocka, oliver, färska champinjoner och pesto. Det skulle ta 20 minuter innan den var färdig, så vi satte oss på en bänk och vilade ett tag.

Pizzan var färdig lagom tills vi kom för att hämta den och eftersom det var i samma kvarter, som vi bor i, så hann den inte bli kall.
De har en käck kartong man får pizzan i.

Att vi beställde en pizza, beror på att vi inte orkar äta en hel var, utan delar. Det smakade jättefint och pizzan var saftig och fin. Vi fick en slurk vitkålssallad till också.

Ja, det var vad det blev för mat idag.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon!Pizzan ser god ut!! Tack för godnattkram! Ha en bra dag Kram!

Anonym sa...

Morsning..Här verkar det bli en grådag i dag,ser bara en smal strimma lite ljusare i kanten,+3,3 just nu.
Gott med en pizza ibland,blir inte så ofta för mig..Haé Kram.

Anonym sa...

Okidoki,då grattar vi din Lena i dag Stort Grattis..
Har varit ner till en slätt 2 mil söderut nu på morgonen,såg några Sångsvanar och grågåsar,,så våren är säkert på G..Haé Kram.

Anonym sa...

Hej du,om du klickar på bilden så blir den lite större,,vi har Sångsvan och Knölsvan..Gås finns i många olika varianter säkert 15 olika.

http://www.fageln.se/alla-faglar.aspx

Kolla länken,en fågelbok på nätet..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Jösses vad god den där pizzan såg ut att vara! :-)

sv: Vinter-OS i Grenoble gick 1968.

siitawelamsson sa...

Idag blir det ugnspannkaka med bacon, imorgon lunch blir det stuvade morötter o bräckt rökt fläsk. Ska sedan till Nora o vara barnvakt åt flickorna de små mellan 3-6. Blir kke en pizza på väg hem då. Kram

Ama de casa sa...

sv: Jag tror nog att bergbanan vid Montmartre fanns när ni var där - den invigdes år 1900... ;-)

yvonne sa...

Tack för förmiddagskramen. Skickar en eftermiddagskram :-) Kram!

Veiken sa...

Vi brukar alltid dela på pizzorna precis som ni, annars skulle vi nog spricka. Er pizza ser verkligen god ut! Kramar

Anonym sa...

Jag kan gå ganska långt tillbaka för att jämföra hur det såg ut..Jag har en fixtur på balkongräcket som jag sätter kameran i,så bilderna blir lika varje gång...
Ja det finns mycket att läsa om våra fåglar på den sajten..Haé Kram

wiper sa...

Den filmen har jag sett också för ibland längtar man efter "kostymfilmer". Jag gillade också filmen och Kate Blancett är ju så bra i filmen.

Vad härligt ni haft det och även ätit gott. Vi delar också på Pizza när vi blir sugna och orkar inte heller en hel var.

Ha en jättefin dag
kram

yvonne sa...

Här kommer en kram till!!

Anonym sa...

Kväller.Ja det stämmer,,Mums filibaba,,hade kanske blivit ännu bättre med Haloumiost,,får bli nästa gång..Haé Kram.