tisdag 21 april 2015

VÅREN GÅR FRAM MED STORMSTEG.

Man hinner nästan inte med förändringarna i naturen nu. Det går nästan för fort fram.
Den här rabatten fotade jag i går och man kan se att tulpanerna snart har gjort sitt.
Bara för några dar sen visade jag den här färgsprakande blomsterprakten. Det är faktiskt samma rabatt, som visas. Alla krokusarna är borta och till och med tulpanerna, som nyss hade slagit ut här har slaknat nu.
Idag har vi haft strålande solsken hela dagen, så vi gick ut till torget och satte oss på en bänk där. Vi hade ju tänkt att promenera en runda, men jag hade lite ont i ryggen, efter det att jag hade plockat fram morgondagens tvätt. Där träffade vi först på en "gammal" granne från vårt föregående boende. Vi snackade lite hit och dit om hur det är där nu med henne. 
Sen kom en kompis och satte sig hos oss. Hans fru mår inte så bra. Hon har besvär både här och där. Det är alltid tråkigt att höra. Vi har alla semestrat på flera olika ställen, inte tillsammans, men på samma mål. Det blev en hel del resesnack. Jättetrevligt. Så vi hade det gott i solen och fick nog lite bränna också.
På eftermiddagen kom Baloo och hälsade på. Matte skulle jobba då. Han fick mat hos oss, med brosk från en kyckling vi två hade delat på till middag. Baloo hade inte ätit nåt vidare innan han kom, men när Sibbe la upp en stor portion och stoppade i brosket, fick han bråttom och åt upp allt i ett enda nafs. Han vet så väl, vem det är som ger honom maten. Så han har fint sätt att tacka. Han går till Sibbe och slickar honom på benen som tack för maten.
På kvällen var det min tur att gå ut med honom och det var fortfarande fint väder, så vi två fick åtminstone en liten promenad.
Det här är ett syrenbuskage, som finns i "vår" park. Jag ville bara visa hur långt den har slagit ut.
Här är det scillor i mängder och några pingsliljor även de i parken.
Baloo förstås. Bara se på hans vackra päls. Den glänser så fint.

Dagens Citat:

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

21 kommentarer:

Anonym sa...

Så härliga vårbilde du bjuder på!
Ha den riktigt fin dag, med sol hoppas jag!

Ama de casa sa...

Härligt med alla vårblommor och vad fin Baloo är :-)

yvonne sa...

Våren är här med allt vad det innebär.. Tyvärr så går den fort över...Ulla är hjärtegod!................Att Ulla hinner före mej ,beror säkert på att hon har två ben mer än mej. Kram!

Anonym sa...

Samma här,jag visste inget om Rip Masters,,men det blev en positiv överraskning,,otroligt duktig på piano,,inte så dålig på gitarr heller,han blir i sverige några veckor nu framöver,sen åker han hem till Los Angeles..Ja nu får det komma hur många sköna dagar som helst..Haé Kram.

yvonne sa...

Förr var jag duktig på att springa fort... Tyvärr så avtar det med åren. Kram!

yvonne sa...

Du... dom fyra benen är snabba!! Dom är ju suveräna på att ta råttor!! Det gör inget att du skrev fel!Kram!

Polargrevinnan sa...

Lite tråkigt att vårblommorna försvinner så fort. Men snart kommer sommarblommorna. Hur är det med rododendronen - När blommar de?
Vi åker till Helsinborg veckan efter midsommar men då är väl fägringen borta. Rosorna på Fredriksdal kanske blommar då. Ja, vi får ju se.
Baloo ser så mysig ut.
Ha det bra.
Kram

Anonym sa...

Mors..Stämmer man växer nog aldrig ifrån detta,,kul när ens förväntningar,,övergår till överraskning,som i fallet med Rip Masters..Hans gitarrspel påminde om Duane Eddys "Twangy" teknik,
mycket spel på bassträngarna,,ex,

https://youtu.be/UMz8XRGxZdY

Haé Kram.

yvonne sa...

Ha Ha!!Dom är inga Råttveiler? Dom är råttehundar bäst på att ta råttor och möss Bättre än en katt!! Ha en bra dag! kram!

Bosse Lidén sa...

Kloka Nalle Puh. Jag ska lyda honom. Er scilla är finare än vad vår är nu. Håller med dig. Sista dagarna har värmen skyndat på allt och vårens blommor får kortare levnadstid. Balooslickningar på benen. Sådan var vår Texas också. Jag tyckte det var mysigt. Idag ska jag njuta och ge mig ut och ta kort. Redan imorgon kan det vara bakslag enligt vad jag läst. Tack för fina bilder. Kram Bosse

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Ja, det går nästan för fort nu. Man vill ju hinna njuta av alla blommor, men det gör man knappt.

Nej jag förstår att din gubbe är orolig för dig när du var sjuk vid era resor förra året. Men jag förstår att du vill resa iväg. Ni som har varit iväg på mycket. Har ni tänkt åka till Kos i år igen?

kram

yvonne sa...

Det är hård konkurrens om platsen i solstolen Det började blåsa här i em.. Kram!

Fenixmonas sa...

Ja, nu falnar blomsterprakten på marken men här kommer nu träd och buskar i snabb takt!

yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har nannat gott!Ha en bra dag! Kram!

yvonne sa...

Inte alls kul att ligga vaken och vrida sig runt som en propeller i sängen. Du får sova dubbelt i natt Kram!

Anonym sa...

Kväller,denna dagen startade kl 02 i natt,,så nu är jag rejält trött i mössan,är en ganska skön kväll + 19 nu kl 19:30,,men inte blir jag vaken så länge till..Jo nog kommer det ett och annat inlägg,,jag har min minilaptop med mig..Haé Kram.

Veiken sa...

Ja nu går det fort ute i naturen. Det är knappt man hänger med alls! Synd för snart är det över! Hahaha! Kram

Nett sa...

Underbara vårbilder, här hemma har vi mest scillor har jag sett, och jag saknar en hel del påskliljor och tulpaner, måste sätta det inför nästa år :) Kram

Anonym sa...

Hej du..Härligt att vara tillbaka,solen skiner,kvällarna kan vara lite svala säger dom..Nu ska jag njuta ordentligt i 14 dagar,,vaknade pigg o alert i morse..Haé Kram.

yvonne sa...

Det är inte försent Gilla att vara med i en teatergrupp..Du får låta bli att snurra runt i sängen om nätterna Du blir bara trött av det :-) Kram!

yvonne sa...

Du kan skicka på min mail adress kjell.yvonne2@gmail.com Kramen!