torsdag 23 juli 2015

Solnedgång och blomster.

Vi har inte hittat på så mycket idag, förutom provtagning på lasarettet. 

Jag har hållit på att sticka nåt smått plagg och under tiden tittat på TVn. Så är det ju datorn förstås, som tar sin tid med att kolla kommentarer, skriva egna kommentarer och se vad som har hänt på FB. 

Det allra viktigaste där var, att mitt ena barnbarn, Helen, fyllde 30 år idag och firade hemma. Hon ska ha evenemang senare för inbjudna. Men jag kan inte komma, för jag har annat för mig.
Sibbe kallade på mig, sen han hade tagit några bloss på sin cigarr på balkongen. Det var så vacker solnedgång, så jag blev ju tvungen att fota den. Det är ju lite svårt att fota i direkt motljus, men man kan nog se, att det såg fint ut.
Först blev det ju solen, sen vände jag mig om och då såg det ut så här på andra hållet på vår balkong. Det är en ampel, som hänger i taket som ger skuggan på kortväggen. Lite rosa inslag från solen är det ju förstås.
Solen gav också våra Mårbackapelargoner ett särskilt ljus. Men det märktes inte så mycket i bilden. Fina är dom i alla fall.
Så blev det en närbild av blommorna. Här kan man se de sista strålarna från solen.
+
En enda ros, nej pelargon var det ju. 
På väggen hänger den här krukan med övervintrade röda pelargoner. Jag brukar ställa balkonglådorna i fönstret i trappuppgången och där mår pelargonerna bra. Det syns väl på resultatet? Hållaren, som krukan sitter i, har Sibbe själv gjort en gång i tiden och det passar så bra här med en blomma i.
Eftersom jag var i farten, att visa blommorna på balkongen, så kan jag väl visa de, som står inomhus. Mina orkidéer har inte varit så igång på länge. Men plötsligt har jag tre olika, som har satt igång med blomningen. Den här står på vårt matbord i rummet.
Den här står i fönstret och lapar sol på förmiddagarna.
Den sista står också i fönstret och ser fin ut.
Till slut blev jag tvungen att stänga balkongdörren, för det började bli kyligt i sovrummet. Då fick jag syn på månen som ligger mellan molnen.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Och vilka vackra blommor och solnedgång... Månen går inte av för hackor den heller :-)

Grattis till Helen! :-)

Anonym sa...

Jo men visst ska du gissa,,på denna kuliga pryl,,fler ledtrådar kommer så länge ingen gissar rätt..Haé Kram.

yvonne sa...

Fantastiskt fina bilder du har tagit!!..................Ja det var trevligt med allsången! Kram!

Anonym sa...

Kväller..Det var 2 st älgar på den sista älgbilden,en på vägen den andra i diket,den flygande fågeln är en Tornfalk..Kul att sätta ihop dessa bildspel..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja så sant..Det är lite lättare för mig som har Facit..Haé Kram.

Anonym sa...

Så fint!
Älskar pelagonier, så fina Mårbakca! Och orkidéer också!
Har tänkt på dej flera gånger när jag ätit på mitt Sverigebesök, hi,hi!
Ha det bra!

Veiken sa...

Det var många vackra blommor på en och samma gång! GILLAS! ;)
Solnedgångar är så vackra och har något magiskt över sig! Kramar

yvonne sa...

Ha en fin kärleksfull dag! Kram!

Anonym sa...

Ja du kom lite sent,,men en liten kul finurlig pryl är det.Pantopressen såldes på -50 talet och en bit in på -60 talet,blev kanske ingen jättestor grej..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja kul att dom är aktiva hela familjen,dom är pigga på att prova på olika saker.Jätteskoj..Haé Kram.

yvonne sa...

Här kikade solen också fram! Ha en bra kväll! Kram!