onsdag 25 januari 2012

Fototriss del 163: Ränderna går aldrig ur


Den här gången handlar veckans Fototriss om att Ränderna aldrig går ur. Vi var på Ängelholms Flyg-museum för ett tag sen och då tog jag de här bilderna med ränder. De lär ju inte gå ur, utan istället bli fler, om man blir befordrad. Först ut blir denne man.
Tyvärr är jag inte duktig på att säga vilken grad han har. Men han har bara två ränder på sin axel.


Så kom det en flyglotta också med revärer. Grad okänd.  Men det kan vara så att hon hade Kaptensgrad. Jag borde veta det, för jag var armé-lotta en gång i forntiden. Då skulle man känna till alla grader inom armén och flyget. Men minnet är inte, som det borde vara.


Sist kommer det en mycket äldre herre med en urtjusig uniform. Sån får man sällan se numera. Uniformen är från före 1930 i alla fall.  Jag har skrivit ett så kallat Resealbum på Reseguiden. Så vill du se lite mer från Ängelholms Flygmuseum kan du klicka här.

Kika in här, så får du se flera bidrag till Ränderna går aldrig ur.

Dagens Citat:

Den som säger att det är omöjligt
ska inte avbryta den,
som håller på att göra det.

Kinesiskt Ordspråk.
*****************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

20 kommentarer:

Cina sa...

Gillar din triss.. Är svag för uniformer.. haha..

Steffe sa...

Kul tolkning med uniformsränder!
Tack för din kommentar.

Anita A sa...

Bra grepp med "randiga" uniformer!

Anonym sa...

Fiffig tolkning på temat! Och tack för titten :)

Maria sa...

Nä där lär nog aldrig ränderna gå ur, så det var bra till fototriss. Börjar bli ganska trött så jag säger go natt
Kramizar från torpet

Veiken sa...

Jättetrevlig triss. Klart att dom ränderna aldrig går ur :) Kramar

Fenixmonas sa...

Käck ide för randig triss! Din nya header är så vacker! kramiz

biggan sa...

fina uniformerna är, jag kan inte heller något om grader, ha en fin dag vännen kram biggan

trollmor sa...

Undra hur många ränder kan man ha ?

Sand mellan tårna sa...

Rolig tolkning av temat.
Har aldrig ställt upp i fototriss, tänkt på det många gånger men det har aldrig blivit av.
God morgon"
Önskar dig en fin dag.

Carina Sjölund sa...

Trevlig triss!
Uniformerna var fin i alla fall :)
Den sista mannnen ser man revbenen på *Ler*
Kramen vännen♥

Tortor sa...

Håller med om vad andra kommenterat i fråga om uniformer och gradbeteckningar. Dock är jag glad över att man inte måste veta vad strecken betyder.
Fina bilder (från en svunnen tid)

Veiken sa...

Tack för din snälla kommentar! :) Kramar

Vicke sa...

det var en bra tolkning av temat, ha en fin kväll nu

Ma sa...

Suverän Triss. Gillar Dina uniformsbilder...

Jah Hollis sa...

Det var ju en fantasifull variant på temat.

Ninja sa...

Man kanske skulle ha ränder på sig på jobbet också så att folk lyssnade...

Unknown sa...

Häftig triss :)
Fina bilder..
http://blogg.alltforforaldrar.se/mylovleykids

Charlotta sa...

Fin, väl sammanhållen triss med stigande randighetsgrad. :)

Nacka 144 sa...

Klämmig triss :) Fint fångat!