fredag 18 november 2011

Idol slut för idag.

Idag har vi varit iväg till Väla och klagat på vår mobilräkning på Telenor. Vi hade fått en för våra förhållnden hög faktura. vi ringer inte så mycket över huvudtaget. Det har ju bara varit krångel, sen Sibbe tappade sin mobil i kaffekoppen. Han fick ju en ny, men det har bara varit strul med olika saker vid flera tillfällen. Så man blev ju trött på det hela.
Klicka på bilden om du vill läsa om vad som hände tidigare med telefonen.
Idag fick vi hjälp av en kille som kikade på kontot genom deras system och där stod det en extrakostnad på ett Simkort. Vi kunde inte avgöra varför på nätet. Men den här killen rättade snabbt till det och fakturan kommer att kosta 250 kronor mindre.
Sen gick vi runt på köpcentret och satte oss att dricka kaffe. Till det åt vi varsin chiabatta (eller hur det stavas) som var rostade. De smakade jättegott. Så var vi i en butik, där vi båda föll för en gammalrosa lite gammaldags klänning till mej. Den inhandlades och jag vet när jag ska använda den. Men det är hemligt än.
Jag har blivit en dålig fotograf på senaste tiden, så nån bild har jag inte och det är sent nu efter Idolsänd-ningen. Så du får vänta lite. Ja, Idol var det ju. Fel tjej, en av Amandorna, åkte ut tyckte vi båda, så vi blev lite sura faktiskt. Artikeln var skriven innan resultatet hade kommit.

Dagens Citat:

Mannen tror att han väljer kvinnan,

men oftast är det kvinnan

som väljer mannen,

som ska välja henne.

Paul Geraldy.
************************************************************************* 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag tittade på idol för första gången igår. Jag gillade då bäst Molly. Kram

Sand mellan tårna sa...

Så bra att ni fick rätt ang fakturan.
Idol har jag noll koll på. Har aldrig följt det och det jag vet om det är det man läser i tidningar;)
God morgon på dig!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Vilken tyckte du skulle åka ut? Morgonkram!

biggan sa...

ja börjar det strula kan det hålla på. trist. ja vi såg inte idol i går, fick besök, ha en fin lördag kramar biggan

Agnetha sa...

Bra citat ! Jag måste skaffa mig lite kläder tills vi ska på julbord med övernattning med maken jobb. Undrar vad jag ska ha ????

BS Kollade inte på Idol igår, tycker inte det är skoj längre.
Äntligen en bra doktor !!!! men så hade jag en riktigt dålig under 10 år innan med.

Kram kram

Fenixmonas sa...

Ingen Idol här, alldeles för trötta! Idag ska det göras adventsfönster...Kansk någon kan skicka iväg ett sms för dig...Vi behöver alla röster vi kan få! Kramiz!

Yvonne :-) sa...

Jag tycker att alla är bra i Idol.Tur att det inte är jag som ska välja.Ha en bra dag! Kramen!

paloma sa...

Tappa han sin mobil i kaffe koppen? Men vilken otur! Minns för 2 år sedan jag köpte en svindyr mobil jag egentligen inte hade råd med.. det var en Sony av senaste modell den kostade 7.500 ca.. och jag älskade denna telefon! På den tiden torkade jag lillan då hon varit på toaletten! När jag haft telefonen i en vecka!!! hade jag telefon i bröst fickan.. och skulle torka henne.......??? plopp!!! sa det!! det var den telefon!! Hade inte ens hunnit att försäkra den!! oh vad ledsen jag blev! Den gick ju sönder! Det värsta var alla fina bilder och filmer jag redan hunnit tagit!:( hoppas ni får en fin lördag kram

ansepanseh sa...

vad bra att det blev ordnat med räkningen, inte kul när det blir fel
jag tycker att Robin skulle åkt ut, fast nu när de är så få kvar så är ju alla superduktiga och någon ska ju ut varje vecka
kramar

ansepanse sa...

det var alltså jag i förra kommentaren, det blev något fel
kramar

Agneta sa...

det är skönt när det lönar sig att ha lite koll på hur mkt man brukar ha på sin räkning och att klagomålet går igenom.
Har faktiskt inte sett ett enda Idolavsnitt detta år, brukade alltid följa det annars men i år har det bara inte blivit av.

Yvonne :-) sa...

Vi får väl ha tålamod ett par veckor till ,så får vi se vem som vinner idol.Kram

Maria LENN Thunholm sa...

Citaten gillar jag, men vad är "idol" som ni pratar om?

Gilla sa...

Till Maria de Suède: Idol är en tävling på TV4 där man utser årets bästa sångare och artist. Det är bara ett fåtal gånger kvar. Jag kunde inte kommentera hos dej, så om du hittar tillbaka till mej, så har du svaret här. Ska försöka igen på en av dina franska bloggar.

MVH Gilla