onsdag 27 juli 2011

Tycho Brahedag eller tvärtom.

Vi skulle dricka kaffe på balkongen i förmiddags.
Sibbe stod vid balkongdörren och skulle ta sin kopp kaffe, som stod i fönstret intill.
Det var bara det, att han hade sin mobil i handen.
Den satt i sitt fodral, men det var uppochner.
Så mobilen dök ner i kaffet, som väntade.
Det var dessutom cappuccino, som är kladdig med mjölk i.
Tror du att mobilen klarade sej?
Den såg nog inte ut så här i levande tillstånd.
Just det! Den dog!
Så Sibbe fick bråttom till Väla där vi har våra kontakter med Telenor.
Det tog en evig tid innan han kom hem igen.
Men det var i sällskap av en annan mobil av nyare sort, men ingen pektelefon inte.
Vi gillar egentligen inte mobiler, men det är ju nästan tvunget idag, eftersom "alla" har det.
Vi vill egentligen bara ha sån i bilen, när vi är ute och kör, om nåt skulle hända.
Så nu vilar hans telefon i ett sånt här telefonberg.
Han ringde till sitt barnbarn, som är på besök i stan, vad som hade hänt, så de skulle ringa till min mobil istället eller den fasta.
Barnbarnet frågade: "Var Sim-kortet i?"
"Ja."
"Då skulle den ju kunna simma!"
Ha, ha!
Vi har haft ett garage i ett parkeringshus i några år nu.
Parkeringshuset ska rivas i höst, men ingen vet när.
Så vi har varit i bryderi hur vi skulle ordna det med bilen, när vi reser bort i september.
Det gick inte att få svar, så vi frågade vår husvärd om de hade ett garage ledigt.
Hon skulle försöka ordna ett.
Det finns fyra i en annan fastighet, faktiskt där J.E, barnbarnet bor.
Så nu fick vi faktiskt reda på i går att vi får ett garage där.
Då fick vi bråttom att säga upp det gamla.
Idag när jag var ensam hemma när Sibbe ordnade sin mobil, så ringde en dam från Q-Park och sa att vi inte behövde betala hyran för det gamla garaget i fortsättningen.
Det gäller direkt.
Så i morgon, får vi ett brev med instruktioner om hur vi ska göra med nycklarna.
De ska skickas till Q-Park, var det nu ligger.
Så nu har vi ett nytt garage, men mer än hälften så dyrt som det gamla.
Det här var väl det jag kallar för tvärtom.

Dagens Citat:

Förälskelse är som en stukning,

andra gången kommer den lättare.

Spanien.
********************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

17 kommentarer:

Vicke sa...

vilken otur att den fick ett dopp i kaffet

Anonym sa...

Ett riktigt garagefynd alltså. Otur med mobilen, men det är världsligt, som Karlsson sa.... Kramar

Anonym sa...

Gillar förälskelser men inte stukningar!
:)
Jag gjorde föresten biopsi i Lund idag(ska vara igår egentligen), fick veta att jag fr,o,m denna veckan (ska vara förra, men det blev inställt då jag hade för höga Waranvärden) bara ska göra biopsi en gång i månaden, inte var 14 dag längre.
Gissa vem som blev skitans glad över det beskedet!
:)
Ha en fin Torsdag!
Kram
Stevie

wiper sa...

Svar: Jag vet inte vad hajpa är och känner mig så mossig helt plötsligt ;) Du får förklara för mig ;)

Vilken otur med mobilen. Jag tog extra försäkringar nu sist då jag köpte en ny och där gäller sånt också. Det var inget litet telefonberg ;)

Kul replik av barnbarnet :D Vad bra att ni fick tag på ett nytt parkeringshus. Bra och kul citat

Ha en jättefin dag
kram

Siita sa...

God morgon. Min gubbe glömde sin mobil i fickan o den kunde heller inte simma fast kortet var i. Haha. Trevligt med garagefynd. Kram

Yvonne :-) sa...

Är det sådant som man kan säga kaffe med dopp?? Tur med garaget..Kram!

donken sa...

shit, ja! hehe.. jag har också förbrukar nåra stucken mobiler på grund av klanteri.. råkat tvätta i maskin, och en hade jag i badhallens skåp bredvid blöt handduk så den pajade. Trist, sånt..
en mobil tuggade vincent på när han var liten, så den gick också åt skogen. ;)

Nett sa...

Nämen vilken otur :( Jag gillar inte mobiler heller direkt det är bara ett nödvändigt ont idag. Jo nog har jag sett era utflyckter, det är alltid trevligt att göra sådana och kan hålla med dig om att det är lätt att bli hemmablind. Helsingborg är i vilket fall som helst vacker. Kram

Carina Sjölund sa...

När en annan var liten fanns det inga mobiltelefoner, men det gick bra ändå!
Men visst är det praktiskt, då har man ju lite koll på barnen när dom är ute och far.
Kramis♥

Yvonne :-) sa...

Jag har alltid tagit bort tandsten på hundarna själv.Bella är van vid det.Men hon sitter inte alldeles stilla..Ja det blev ett dyrt kaffe med dopp! Kram!

Yvonne :-) sa...

Men då blev det ju ett ganska bra kaffedopp! Kram!

Viktkamp sa...

Typiskt med mobilen.. Roligt med sim-kortet ;)

Sus sa...

Vissa går på bakluckeloppis...ni gör loppisfynd på garageplats, inte illa! :-)
Jag tycker alla badar sina mobiler nu...när är det min tur??
Fast dopp i kaffet har jag inte hört förr...KAFFE MED DOPP :-D
Kraaam

biggan sa...

bra få ett billigare garage :) men trist med mobilen, jag har tvättat dom ett par ggr, det går inte heller :) ha det gott vännen kramar biggan

Nett sa...

Vilken tur att han fick sig en ny mobil, en olycka är ju så lätt hänt. I Helsingborg bodde min syster en gång i tiden och då var jag där ett antal ggr, campade en del vi råå camping med. Kram

Nett sa...

Nog har jag oxå en hel del i skåpet, kan bli en aning tokig på allt man har egentligen ;) Men tupperwares produkter kan man inte tacka nej till. Kram

charlotte sa...

det citatet håller jag inte med om. såg trevligt ut på festivalen kul att träffa nya bekantskaper
ktsm