tisdag 1 oktober 2013

UPPEHÅLL I ORDNINGEN.

Jag hade stora förhoppningar att jag skulle komma igång ordentligt med att fortsätta med att flytta tillbaka saker och ting till köket. Först och främst hade jag tänk mej att putsa våra kopparpannor, så de kunde blänka. Men det är inte så lätt med ett par hoptejpade fingrar på högerhanden.
Det började med att vi skulle gå ut med Baloo tillsammans, för det var så vackert väder och jag hade ju inte varit ute i dagsljus på några dar. Promenaden blev rätt lång och det var ju skönt. Men så mötte vi några hundar från ett par olika håll. Just där vi gick kom det bland annat en liten vovve, som Baloo tydligen kände. Hans matte sa det. Baloo började gny, för han ville hälsa, men jag höll honom i kopplet. Då ryckte han till så jag blev tvungen att släppa taget. 
 Följden blev att jag fick tjocka blåmärken i handen och att mitt ringfinger på högra handen blev snett. Jag blev rädd att jag hade brutit fingret i leden, så jag satt iväg till en vårdcentral i närheten. Det råkade vara lunchtid för dem, så jag fick vänta ordentligt.  Sibbe satt med Baloo vid ingången  och jag fick säga att det skulle ta rätt lång tid.
När jag äntligen blev behandlad, sa sköterskan att man gjorde ingenting åt den sån skada mer än att tejpa ihop det skadade fingret med långfingret, så det blev som ett stöd. Så här dags är ringfingret blåsvart.
Jag har haft många tillfällen, när jag har blivit skadad nånstans, när jag har passat hundarna. Baloos förgångare, Noack var ju också en Berner Sennen och Baloo har orsakat både sår och blåmärken, när han har varit lekfull. Det hör till saken, att jag har fruktansvärt lätt att få blåmärken, speciellt på benen och armarna, Bär jag en tung matkasse, kan jag få blåmärken, där jag har burit, Jag vet inte alltid, vad jag får blåmärken ifrån, för man glömmer ju om man har råkat slå sej nånstans.
Sibbe förslog att jag skulle sätta plasthandskar på händerna, så skulle jag kunna putsa kopparn, Men det föll ju på sin orimlighet, när fingrarna är sammantejpade,
MEN: Jag kan faktiskt virka i alla fall. Har ju börjat på en gardinkappa. Men mönstret gick inte att läsa och lösa, så jag hittar på ett eget.
Jag är ju van med att använda alla tio fingrarna, när jag skriver, men nu blir det pekfingervalsen med högerhanden på datorn. Så många felslagningar som idag har jag inte gjort på evigheter.

Citat från FB: 


♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.
Uff, det ser ont ut, ska det inte röntgas?

Undersök det.
Ha de bra.

Hasse A Norge

Carina Sjölund sa...

Aj stackare, måste ha gjort ont det där. Men när vovsarna vill något, kan dom verkligen dra i kopplet.
Jag blåser på fingret genom bloggen :)
Kramen♥

Fenixmonas sa...

Oj vilken otur! Nej, brutna fingrar gör de ingenting åt, inte tår heller...Jag har råkat ut för båda delarna. Kramiz

Siita sa...

Aj det ser ont ut. Men som Mona skriver så gör dom inget åt det. Hoppas det går över fort. Ha det bra. Kram

ansepanse sa...

AAAAAJ, det där ser inte bra ut, menar du verkligen att de inte gör något alls med en sådan skada, mer än att tejpa ihop fingrarna så där? det verkar ju inte riktigt klokt, är det brutet? det ser ju ut så på den översta bilden
dagens citat gillar jag verkligen
jättebra
och jag sänder dig en massa
<3 <3 <3 kramar, det behöver du tycker jag

Ama de casa sa...

Men oj vilken otur... Ser ut att göra ont!
Tips: Sibbe kan väl putsa den där kopparn? ;-)

Veiken sa...

Isch.... det ser inte roligt ut.Kan du har kvar ringen på fingret? Jag tänker på svullnaden. Ta det lugnt och gör vad som faller dig in utan minsta press! Kramar

Ma sa...

Storgillar dagens citat. Men gör de verkligen åt brutna fingrar heller numera. Knäckte de inte dem i led åtminstone först. Fast jag tycker att de borde röntgas in man gör något sådant. Men saker har ju ändrats numera. Men det verkar lite dåligt tycker en sådan som jag...