tisdag 31 december 2013

CARPE DIEM


Som du förstår, så har dagen gått sin trogna lunk. Inget speciellt har hänt. Mer än att vi var ute på en lång-promenad, som avslutades med att vi gick till Hemköp för att handla.Först var vi på Apoteket och inhandlade lite medicin, som var slut.
      
 Det första som hände, när vi just hade kommit in på Hemköp var, att vi träffade en god vän och stod och snackade med honom både länge och väl. Ingen av oss två mår egentligen inte så bra av att stå länge. Så till slut, så fick jag jätteont i korsryggen och i mina höftleder. 

Det märkte ju kompisen, så vi skildes åt och vi fortsatte att handla. Men det tog inte lång stund, förrän jag inte klarade av att stanna kvar, utan Sibbe fick fortsätta handlingen ensam och jag gick iväg och hämtade min klocka, som jag hade lämnat in för att få ett batteri i den. Sen gick jag raka vägen hem och fick sätta mej ner. Då brukar det onda gå över. Nu känns ingenting alls.
      
Tro bara inte att jag fotade de här två varumärkena, för jag lånade dom på nätet.

Kvällen blev ett TVmaraton förstås. Först såg vi första delen av David Copperfield på tvåan nr 1 av 4 och sen blev det den svenska serien Fröken Frimans krig nr 2 av 3. Sånt kan vi inte missa för allt smör i Småland. Jag har suttit i soffan hela tiden och virkat. Det blir mer och mer gjort. 
     

Ja, detta var som hände idag. Alltså nästan ingenting.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Tycker det var en innehållsrik alldeles vanlig dag!
Önskar dig och Sibbe ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kramiz

Siita sa...

God morgon min vän. Tröjan till taxen passa o jag fick pengarna igår. Men hon hade ångrat sej om den andra. Så just nu blir det inget. Ett gott nytt år till dej o Sibben nu. Kramar

JaanaM. sa...

Önskar dig ett gott slut och ett härligt nytt år!

Maria sa...

Skickar några Nyårskramar till er.
Ha en skön helg/kramkram

ansepanse sa...

vad tråkigt att du ska få ont så där
Copperfield har jag sett förut men jag tittade också på Fröken Friman
Sv: nej, jag gillar ju heller inte stora helger
jo, jag ska testa att göra pannkakor utan mjölk
GOTT NYTT ÅR
kramar

Ama de casa sa...

Vissa dagar försvinner liksom lite obemärkt förbi... Men som tur är finns det andra dagar som uppväger dom som är lite småtråkiga :-)

Kram och GOTT NYTT ÅR!

ansepanse sa...

Sv: åh vilket vackert ljusspel :) tack för att du sände länken till mig :)
nyårskramar <3

Veiken sa...

Fröken Frimans krig är det bästa jag har sett på länge! Nu vill jag önska er ett toppenfint 2014!
Nyårskramar

ansepanse sa...

Sv: oj, det är alltså du som filmat det, jag tittade bara på klippet och läste ingenting runt det :)
härligt att du kunde få en så fin film av det
tack än en gång
kramar

Carina Sjölund sa...

Gott nytt år vännen
Kramen♥

Ma sa...

Tycker det verkar ha varit en mycket innehållsrik vanlig dag. GOTT NYTT ÅR...