torsdag 19 december 2013

I JULKLAPPSTIDER.

Idag har jag varit på stan igen. Det blev lite bilder, men inte på den stora julgranen, som jag lovade i ett svagt ögonblick. Den kommer kanske en annan dag.
Först var jag hos kompisen Siv, där jag bland annat fick en kopp kaffe med en jättegod mjuk kaka till. Hon har en sån här fin rörlig tomte i skyltfönstret. Den är många år gammal.
Sen gick jag ut på stan för att hitta en julklapp till Sibbe. Jag vet ju vad han tycker om i klädväg, så jag gick in och ut i den ena butiken efter den andra. Men det var svårt att hitta, nåt till en som är klädgalen och mycket kritisk. Så till slut tog jag bussen hem. 
Bilden har jag lånat på nätet, men att det var sjuans buss var alldeles rätt. Men på bilden går den åt fel håll. Min körde mot min hållplats på Stattena.
              
Och där hemma väntade en god middag med potatismos och köttbullar med lingonsylt till.
Sibbe hade varit ute på Väla och där köpte han sej ett armbandsur, som var mycket snyggt och fräsigt. Om han hade köpt nån julklapp har jag inte hört, men han sa, att han skulle försöka hitta nåt till mej innan jag åkte ner på stan. 

Dagens Citat är från latinet:
A Deo Rex, a rege lex.
Från Gud kommer konungen, från konungen lagen.
Jacob I av England.

♥♥♥


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Inte lätt med dessa julklappar...Här står just nu sex säckar som ska delas ut till barnen och pappas o maggans ligger på hatthyllan...Nästa år ska jag börja i januari för det är ett helt företag att få ihop det till allihop! kramiz

Siita sa...

God morgon. Vi delar ej julklappar i år. Jag har köpt till Ingela o gubben till Ellinor. Jag får av Renate o gubben av Tommy. Så utan blir vi ej. Kram

Farfar-Hebbe sa...

GOD JUL till dig/er också,sen ser vi väl till så 2014 blir ett GOTT ÅR..
Ja det där med klapp till Sibbe det fixar sig nog till slut..
Jag blir i Vreta över julen,,så jaf får säkert en riktigt god Snoozig jul..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Du får rota i gömmorna och se om du kan hitta nåt mystiskt paket ;-)

Geddfish ♥ sa...

Då gör jag det. Skriver en kommentar. Så blir du jätteglad!
Hihi, god morgon, dig hittade jag hos Ama ♥ /Gerd

Anonym sa...

Okidoki,,Fattar inte varifrån den gamla länken kom..Aha då är klappen fixad..Klappat o Klart då,,Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna lördag! Nej, bilen är inte ny, fast nyare än den gamla. En ägare och har bara gått 7000 mil...vi tror det är en mycket bra bil! Kramiz

Anonym sa...

Morsning..Gävlebocken brann i natt,inte kul...Önskar er båda en,Riktigt God Jul..Haé Kram.

Anonym sa...

Hejsan,,Ja det är för jävligt,,den hade väl kunnat fått stå till efter nyår,,sen kan den få brinna..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja visst hade den helst fått stå kvar över julen,,den som tände vill nog helst inte komma i rampljuset,,det skulle bli dyrt för honom..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja det verkar som det är en sport att bocken ska brinna,,tror att det går att satsa pengar på om bocken brinner eller ej..Men den/de som tänder på vill absolut inte bli avslöjade..Haé Kram.

Ama de casa sa...

sv: Det var inget extraerbjudande. Dom där apelsinsäckarna kostar alltid 1,80 euro på Keaki. Sen kan man köpa citronsäckar till samma pris, men fullt så mycket GT dricker vi inte ;-)

Veiken sa...

Vi har ätit exakt det ni har haft till middag!Vi "stal" några av julköttbullarna, som jag har gjort till dottern. Det var på 2 kilo färs, så det märks inte! :) KRam
Ja, jag fick två bikinis i svart och en överdel till som gör att det ser ut som en hel baddräkt! 5 delar blev det och det kostade 300:- Lennart fick Bambukalsonger som kostar 85:- på stan. Likadana och samma märke ville dom ha 39 kronor för på Gekås! :)

wiper sa...

Vad härligt du haft det. Häftigt att ha en sån tomte som är lite speciell.

Jag har själv köpt ett klädesplagg till min man men han är inte så klädintresserad tyvärr så jag får se till att han ser snygg ut ;)

Nu längtade jag efter min mammas köttbullar, dom var suveräna och än om jag har receptet så blir dom inte lika bra.

God Jul till dig och din familj
kram

Ma sa...

Det där med att leta julklappar är inte alltid det lättaste. Men Du lyckas säkert få tag i något suveränt. Det är jag säker på. Alla dagar känner man inte för att handla och jag gissar att det var en sådan dag idag...