onsdag 15 januari 2014

JAG HAR ETT FÖDELSEDAGSBARN HÄR HEMMA IDAG.

Det är Sibbe som blir ett år äldre idag. Han fick inga sommarblommor utan den här härliga gruppen med olikfärgade tulpaner. De blev de första tulpanerna för i år.
Jag har ju visat tidigare vilka garner jag köpte på Netto. Det blev 6 nystan á 8 kronor styck.
Av dem blev det först den här frivirkade mössan, som det inte finns nån beskrivning till.
Idag fick jag till det med ett par frivirkade vantar också. Det är ren ull i garnet, så resultatet blev riktigt varma och goa grejer. Den mest rätta färgen ser du i den första av de här bilderna. Jag är nöjd, men Sibbe flinar åt mej, när jag sätter på mej mössan. Vantarna gillar han.

Ja, vantarna var roligare att sysselsätta sej med i stället för handbollsmatchen på TV,

Dagens Citat: 
Jag kan ha mina fel, 
men att ha fel hör inte till dom. 
Jimmy Hoffa.

♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Grattade Sibbe på FB igår men säger grattis till honom även här! Fina tulpaner, så passande när han fyller år på tulpanens dag! Kramiz

trollet sa...

Grattis till Sibbe!!
Det är ett löpband på gymet=)

Siita sa...

God fm. Såg i går kväll att du skrivit detta straxt innan jag släkte ner, men då var jag trött. Men tror du jag kunde sova, nä somnade efter 1 någon gång. Gratta Sibbe från mej i efterskott. Min gubbe är ute o skottar snö idag igen. Kram

Nett sa...

Billigt, och fin färgsättning :) Grattis till Sibbe. Kram

Jenfan75 sa...

Stort Grattis till Sibbe..
Både mössan och vantarna var jättefina.. :)

Carina Sjölund sa...

Grattis till honom i efterskott!
Kramen♥

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till Sibbe! :-)

sv: Vi ska nog åka till Sierra Nevada nån gång nästa månad. Om vädret ser bra ut, vill säga.
:-)

Ama de casa sa...

sv: Jag hinner inte ifatt Anders i backarna, så risken är liten att jag kör på honom :-)

Däremot brukar jag agera efterpatrull och plocka upp stavar och skidor åt honom när han har ramlat (vilket dock inte sker särskilt ofta...) ;-)