lördag 13 augusti 2016

PLAZA PÅ KOS PÅ TAPETEN.

Idag har dett hänt lustiga saker. Jag skrev en kommentar hos en fullständigt främmande man i Facebook, som är med i samma grupp som jag. Nämligen hos Vi som älskar Grekland. 

Han hade skrivit att han satt hos Abrahams Plaza Restaurant på Kos. Jisses så glad jag blev och skrev till honom och frågade om han ville hälsa till Abraham från oss två. Det hade han tydligen gjort, för plötsligt fick jag förfrågan från Abraham om vi kunde bli vänner. Klart att jag ville. 

Sen hade vi en privat konversation om varför vi inte hade varit och hälsat på hos honom på lång tid. Jag svarade ju som det var, att jag hade varit sjuklig och inte kunde resa nånstans. Men nu vet jag ju att vi kan prata med varann ibland. 

Jag hade ju också hälsat till hans fru och till sonen. Och hon hälsade tillbaka. Nu får det bli lite bilder från Plaza.
Detta var allra första gången vi var på Plaza. Det är Berts dotter Ingela och hennes man Janne som är med oss. Abraham är den som har en randig tröja. Då var vi unga alla. Året var 1993.

Orsaken till att vi reste så ofta till Kos var att min systerdotter Maria var gift där med Osman, som syns på den här bilden, som är tagen lite senare år 1998.
Detta är en bild på Abraham med sin hustru Selma och deras dotter Denise. På Plaza förstås.
Närmsta grannen till Plaza är Tarzan Beach. Både Bert och Tarzan tävlades om att hojta som den "riktige" Tarzan. Ingen bild från Plaza, men vi var på väg dit. Men vi var där 2002.
Nu var vi på Plaza igen och här är Abraham och dottern Denise, som hade vuxit till sig.
Här är familjens nyfödde son, Volkan, bara en månad gammal.
Så har Selma Volkan i famnen. De här bilderna är tagna 2005.
Här kramar Abraham om Bert. Året är 2006.

Här ser vi Abrahams Mamma. Samma år.
Denise har vuxit till sig. Samma år.
Här är härliga familjen samlad. Samma år.
Nu är vi på Plazas badplats 2009.
Ett foto till med Selma och Abraham.
Nu har Volkan blivit en stor kille år 2012. Här skjuter han med en pilbåge.
Här kommer Abraham med vår mat. De har många norska gäster och han har fått sin fina tröja av dem. Året är 2012.
Sen har det inte blivit fler besök på vår favoritö och hos Abraham och hans familj på Plaza.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Veiken sa...

Oj så roligt! Tänk så bra det är med FB om man använder den på rätt sätt!
Jag förstår att du blev fantastiskt glad över att återfå kontakten med gamla vänner! Kram

Anonym sa...

Oj så kul att ni kan språkas vid på Fejan..Känner igen mig i känslan av att ha mångåriga vänner,du på Kos jag på Cypern,,härligt..
Ja dagens mat blev en höjdare..Haé Kram.

yvonne sa...

Så kul att ni har fått kontakt!
Jag har varit på marknaden idag också!Kram!

Anonym sa...

Kväller..Ja fejan är ju ett suveränt sätt att hålla kontakt med vänner,både nära och långt bort..Jag har kontakt med flera av mina Cypernvänner på så vis..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!
Förstod att du skojade!
Ha en bra söndag!
Kram!

Ama de casa sa...

Vilken härlig nostalgitripp! :-)

Visst är det fantastiskt med dessa sociala medier som gör att man kan få kontakt med många som det är lite "knöligt" att träffa annars, såna som bor långt bort alltså :-)

FREEDOMtravel sa...

Men vad kul! Världen är bra liten ibland, och sociala medier kan användas till allt möjligt! ;)

yvonne sa...

Marknader kan vara jobbiga Jag tog en liten runda varje dag! Kram!

yvonne sa...

Godmorgon på dej!
Hoppas att du har sovit gott!
Ha en bra måndag!
Kram!

Veiken sa...

Hej!
Jag hade tur i oturen. Inget är rutet. Det är ledbanden som fick sig en rejäl smäll! Det går över. Det tar någon vecka eller så! Kram

Anonym sa...

Vad roligt!
Och tänk vad världen är liten.
Ha det bra önskar Lena från Skottland

yvonne sa...

Jag har skydd om ipaden Men jag tyckte att det var jobbigt att hålla den i näven när jag skulle iväg
Så därför blev det att jag köpte en lagom stor väska till den.
Jag har en mindre väska som man kan hänga över axeln.
God natt!

Marianne sa...

Vad roligt att "träffas" på FB efter flera år, kul att se alla foton och följa de genom åren :)
Kram

Veiken sa...

Har du ringt till dom med messenger eller FB? Det är så smidigt att få kontakt på det viset! Kramar