fredag 5 augusti 2016

VAD HAR HÄNT PÅ ETT PAR DAGAR?

I förrgår, så jobbade jag ordentligt. För det var dags att tvätta.
Min vana trogen, så ville jag visa mig från min bästa sida. Tro det om du vill. Men tvättade gjorde jag.
Strykningen fick vänta till i går.


På tvättdagen bjöd Sibbe på det här goda. Det var stekt laxfilé med en jättegod röra till. Han blev inspirerad av Tina på Tv. Han brukar ju göra sån röra, men det saknades nån krydda, som hon använde sig av. (Den behövdes inte heller. Men han har köpt in den för framtida bruk.)

Det blev min lott att diska, som du ser.
Jag glömde att ta bort disktrasan i den förra bilden, men här syntes ju inte hela texten.
Belöningen uteblev inte. Jag fick stekta sillfiléer med potatismos och lingon.

Det var i går det. Vi hade lite att fira också. Min yngste son Lasse fyllde år. Och vi firade 37-årsdag sen vi träffades på Lasses 19-årsdag. 
Det firade vi med varsin muffin och lite kaffe till.
Samma datum för några år sen var vi bjudna på bröllop, då mitt ena barnbarn Per skulle gifta sig med sin Anna på Rånäs Slott.
Bröllopet stod i Fastena kyrka och så här såg det ut där. Jag har massvis med bilder från Rånäs och Fastena.
Min brorsdotter Maj var fotograf på bröllopet, men inte på de här bilderna, för de tog jag alldeles själv.
Däremot kunde jag ju knappast ha tagit den här. Bilden är ju på mig och på Sibbe. Jag såg ju inte riktigt klok ut i håret, för det hade blåst till.





Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Anonym sa...

Röra är alltid gott. I Dalarna kallar vi det "mölja" - med tjockt "l".

Jisses, vilket bröllop. Du och Sibbe ser helt enkelt eleganta ut!
Vindrufsigt hår är sexigt. :)

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Ett datum med massor att fira, alltså :-)

Härliga bilder!

yvonne sa...


God förmiddag!
Vad eleganta ni är!!
Ha en bra lördag!
Kram!

Anonym sa...

Vilken god mat!
Fina bröloppsbilder, härliga minnen.
Ha en fin lördag!

yvonne sa...

Jag spelar inte på lotto eller triss. Kram!

Veiken sa...

Oj så härligt! Mumsig mat! Han är duktig din Sibbe! Kram

Anonym sa...

Mors..Fina var ni,klädda som för Nobelfesten...
Jag har ingen täckning uppe vid stugan,når nätet med mobilen när jag kommer ner till byn.Jag brukar låna dator av en kusin,men hon var inte hemma,,så det blev mindre bloggande denna gång..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon du skämtare!
Ha en bra söndag!
Kram!