tisdag 1 januari 2013

Första dagen på det nya året 2013.


Den här dan har gått i vilans tecken. Men det berodde inte på nån baksmälla hos oss, för vi firade alkoholfritt i går. Det nya året var värt ett bättre öde.
Vi kom i säng ungefär klockan 1 och då slocknade jag med en gång, för jag hade sovit mycket lite natten innan. Så jag hörde inte när Matte hämtade Baloo, men det gjorde Sibbe, för han hade inte somnat än. De är så tysta, så vi brukar inte höra när hon kommer. Det är som om Baloo fattar, att när det är mörkt och tyst hos oss, så ska även han hålla tyst när Matte kommer. Klok vovve!
Idag har vi mest suttit antingen vid våra datorer eller suttit och tittat på TV. Alldeles nyss slutade vi att se en inspelad film, som visst hette Mysteriet på Moulin Rouge. Den utspelade sig på det berömda nöjesstället, där en flicka sökte efter sin syster, som visade sig vara mördad. Det var inte nån storfilm, men ändå lite intressant. Jag hittar inget om den på Google, så den var tydligen inte så märkvärdig.
     
Så nu sitter jag vid datorn igen och skriver till mina härliga bloggvänner och passar på att önska alla mina läsare en god fortsättning på 2013. Det kommer väl att ta ett tag, innan man vänjer sig att skriva det nya årtalet.
Nu kryper jag snart till kojs och läser min otroligt roliga bok, Dehlis Vackraste Händer av Mikael Bergstrand.

Dagens Citat: 
Den som fruktar lidandet, 
lider redan av det han fruktar. 
Michel du Montaigne.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Skriv gärna en kommentar där också! Tack! 

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Jag har ett försprång där för jag har skrivit 2013 i snart en månad eftersom ansökningar i december avser januari 2013. I natt har jag jobbat igen så i eftermiddag blir jag nog trött...Ha en fin onsdag! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Jag kunde inte sova idag, van att det är jobbdag. Men får se vad det blir idag, första dagen ledig när mina jobbarkompisar jobbar. Kram

ansepanse sa...

vovvar är kloka djur :)
här är det alltid alkoholfritt :)
jag tittade inte på Moulin Rouge och inte heller på kungafamiljen, visst är det roligt med lilla Estelle
bamsekramar och en fin fortsättning på 2013, se där nu skrev jag det nya året :D
kramar

Nett sa...

Lät som att ni hade en lugn nyår, det hade även vi. ledigheten tog slut för mig idag, 2 nätter skall göras. men mannen går in på sin andra veckas ledighet. livet är bra orättvist ;) Kram

Jenfan75 sa...

God eftermiddag. Idag är min första lediga dag sen skolan slutade innan jul. Så idag är det bara vila. Men jag har tänkt hinna med en prommenad också..

Yvonne ♥ sa...

Ha en bra dag! Kram!

trollet sa...

Ha ha, jag går med på hockey eller fotboll ett par gånger om året, helt ok tycker jag;) Här var oxå den nyktra baksmällan/förkylning och hälsde på igår, men ganska skönt med en slappardag tycker jag...

Augusta sa...

God fortsättning på 2013 :)

Skönt med en lugn första dag låter det som och vilken klok Baloo :)

Djur är sköna eller hur?

Kram

ansepanse sa...

Sv: jodå, vi har också haft minusgrader och ganska många sådana också, så visst borde väl både sniglar och fästingar tagit stryk av det, ja, varför inte, Victoria kan få bli drottning när hon har barnaskaran klar :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: jo, man tycker ju att alla småkryp borde vara borta nu
jag tycker också bäst om Victoria :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: mm, det gör vi men det är lätt att tycka om Victoria, hon är en så fin människa
kramar

Lotta sa...

Hej!
Min hund hade inte heller några problem med fyrverkerierna men min mammas hund var livrädd :-(
Hihi! Kul att hitta en så trevlig blogg bara ett stenkast hemifrån :-)
Hälsningar Lotta