onsdag 6 april 2016

Flitens lampa har lyst.


Lampan behövde ju förstås inte lysa så dags, när vi satte igång på förmiddagen i dag. Igår var vi nämligen och köpte nya balkonglådor samt jord och växter till dem. Det föll på min lott att bli planteringschef och Sibbes att dammsuga och tvätta golvet på balkongen. Vi blev båda jättenöjda med resultatet.


Vi brukar ha två lådor sittande i kors och så blev det i dag också. Sen när penséerna har slocknat, blir det nog Mårbackapelargoner, precis som vi har haft i flera år tidigare.

Så snart kommer vi att kunna sitta här igen på balkongen, när solen orkar fram.

Det blev ju mycket jord på diskbänken och golvet i köket. Så det blev ju städning i köket och på toan och diskning för mig. 

Det är inte utan att jag kände mig urlakad sen.
Sibbe blev också användare av snabeldraken här ovanför. 



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

yvonne sa...

Så fina balkonglådorna blev
Jag väntar med att sätta pelargoner !Kram!

JaanaM. sa...

Så fint att få ordning på balkongen. Något jag också borde göra..