söndag 26 mars 2017

NU HAR VÅREN KOMMIT. INGET SNACK OM SAKEN.

Klart att jag också vill visa lite av naturens under. Vi har varit ute och promenerat lite och beundrat vad som har hänt.
När vi har gått nåt varv med rollatorn, så sätter vi oss att vila på en bänk. Mitt emot den finns det en gräsmatta, som har fina blommor att visa upp.
Alldeles intill ser man en ring av blommor också.

Med blommor menar jag krokusar i olika färger.

Man kan ju också lyfta på nacken och kika upp på den blåa himlen. Bilden blev inte riktigt som jag ville. För solen lyste så fint mot himlen genom molnen.

Det var ju våffeldagen också i helgen. Här ser du en av mina våfflor, fint gräddade med hallonsylt och vispgrädde. 
(Det finns lite mera visp kvar i kylen. Den måste vi nog äta med nåt gott i morgon, innan vispen surnar.)

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

18 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon !
Ha en bra dag!
Kram!

marianne sa...

Så gott med våfflor, du kan väl gröda fler till vispgrädden som är kvar?

Ni har fin utsikt där från bänken, men inte är det väl penséer? Krokusar menar du nog?!
Blå himmel är alltid vacker

Kram

Ama de casa sa...

Gott med våfflor! Superlänge sen jag åt såna nu...

Dom där penséerna tycker jag ser ut som krokusar? Eller möjligen lavendlar ;-)

Ha en bra start på veckan och hoppas att solen fortsätter att skina så fint :-)

Veiken sa...

Det är en liten stund av lycka när våren kommer varje år! Tänk att den är så efterlängtad! Kram

yvonne sa...

Godmorgon!
Ha en bra dag!
Kram!

Lena i Wales sa...

Vad härligt att våren kommit till er!!! Njut!
De våfflorna ser goda ut!! Har inget järn här i Spanien, så några våfflor blev det inte här.
Sköt om dej!

yvonne sa...

Ha en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Ja inte var det någon höjdare att vara skägglös,,så sant som du säger,tur att det växer ut igen rätt så fort..Haé Kram.

yvonne sa...

Nu kan jag samla nytt i lådorna!
God natt!
Kram!

yvonne sa...

Just nu är det 23+!!
Ha en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Oki,jag tycker tvärt om,,nog såg jag mer haka när skägget var borta..Haé Kram.

marianne sa...

Nej, jag har en irländsk hopphäst, den mörka är korsning nordsvensk/paint och den bruna är ridtravare.

Paint är en amerikansk ras som jobbar med boskapsskötsel och de används oftast till westernridning här i Sverige, men denna rids det inte western på.

kram

Anonym sa...

Mors..Ja inte kan man minnas alla schlagerfestivaler,,jag kommer ihåg Inger Berggren med melodin "Sol och Vår" Varför vet jag inte,men den sitter i bakhuvudet..Haé Kram.

yvonne sa...

Tekniken handlar om att ”glida” undan en attack! Och att landa mjukt
Kram!

Anonym sa...

Mors..Jomenvisst,nog ska vi se till att vi får en riktig mysvecka,hoppas väderguden tycker lika..Nu först på morgonen ska jag köra sonen till Arlanda,han ska till Irland några dagar i jobbet.Sen blir det Påskfirande när han kommer hem igen..Haé Kram.

yvonne sa...

Ha en bra måndag!
Kram!

yvonne sa...

Att göra vid bilen in/utvändigt kostar 300:-
Och det finns inte ett damm/gruskorn kvar i den.
Allt är putsat och rent !
Ha en bra fortsättning på tisdagen.

Kram!

Veiken sa...

Våfflor är så himla gott, men vi äter det väldigt sällan, tyvärr!
Vi fryser lite, men det är så ljust och fint. Det är skönt att slippa vintern här hemma. Kram på dig