söndag 13 juli 2014

VAD BLEV GJORT I DAG?

Ja, det kan man fråga sej. Det blev helt enkelt mest soffhäng framför Tvn. Vi såg bland annat en film om Yngsjömördaren, som spelades av Ernst Hugo Järegård. Han var en fantastisk skådespelare. Privat var han ju elegant och fin. Men i rollen här var han förfärlig. Vi har köpt en samling DVD skivor, som kallas för Skånska Mord. Det regnade mest i dag, så det var bra att ha nåt att titta på.
Jag visade ju i går att jag hade påbörjat nya mormorsrutor. Nu har jag tretton färdiga. När jag höll på med den fjortonde tog det röda garnet slut. Men jag kunde ju inte sitta sysslolös framför TVn, så jag började med prästkragarna som man börjar med, när man virkar den här sorten. Så nu gäller det att köpa rött garn igen.

Allt det här gjorde jag fortfarande framför TVn under finalmatchen i fotboll mellan Tyskland och Argentina. I skrivande stund så pågår andra förlängningen och Tyskland har slagit in ett mål.

Just nu avslutades matchen och tyskarna var världsmästare i 2014 års VM-spel, Jag såg just hur spelarna låg ovanpå varandra liksom i en pyramid. Deras president Angela Merkel lyckönskade dom till vinsten. Vi var ju inte ens med överhuvudtaget.

                

Medan matchen pågick, så kröp den en fluga på TVskärmen, så det såg ut som om den jagade bollen. Kanske lite så här. 



Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ja, Tyskland vann. Morr... Jag hade satsat en liten slant på Argentina och jag HATAR att förlora!
:-)

TantGlad sa...

Ville inte tyskland skulle vinna. Hade hoppats på Argentina.
Du...det var en rolig fluga och snabb är han åxo. Han borde fått vara med i matchen hos Argentina så hade dom kanske vunnit hahaha.

Ha en skön måndag nu!
Tjingeling och kraaam!

Veiken sa...

Ja, du matchen var riktigt spännande och Tyskland är värdiga mästare. Smaken är ju liksom baken, men vi höll tå Tyskland så att knogarna vitnade!
Du är så flitig framför TV:n och bra blir det också! KRamar

Anonym sa...

Hej du,,Fotbolls VM,jo nog var det bästa laget som tog hem det..
Jag är nog lite urlakad efter den heta veckan i norr,fanns bara ett ställe där det var skönt,,"I bilen".
Jag döpte den till Herman,den lille krabaten..Haé Kram.

Veiken sa...

NU är det regn här i Göteborg. Vi har ett barnbarn här som vill se på Gothia Cup, så vi får se om vi kommer till stan imorgon! Kram på dig!