måndag 7 februari 2011

Lite hit, lite dit, lite hur som helst.


I lördags kväll skulle vi gå ut på en promenad. Men den ändade i en pub på torget i närheten. När vi satt inne i puben med varsin öl, hade jag utsikt ut över torget. Plötsligt fanns det massvis med råkor, som flög omkring. Jag försökte ta foto på dom, men de blev bara lite luddiga. Men det blev en känsla av Hitchcocks Fåglarna, om du förstår vad jag menar.


Här sitter vi inne i puben och tittar på en fotbollsmatch. Vilka det var som spelade har jag faktiskt ingen aning om, för fotboll intresserar mej inte. Men det var andra som gillade det.



 Vi stannade inte så länge där, för Sibbe ville gå hem och äta. Men först gjorde han i ordning en låda med massvis med malet oxkött, grönsaker och ovanpå potatismos. Det blev inte maten till den kvällen utan till dan efter.


Då såg min portion ut så här på söndagen. Du kan tro att det smakade godis.

Idag måndag har vi varit på stan. Tog bussen ner till Gustav Adolfs Torg, där alla grönsaksstånden finns. Vi gick runt och tittade lite överallt och åt sen varsin hamburgare på Max. De har dom bästa.

Sen hade jag ett ärende till tandläkaren för att beställa en tid. Jag har nån tand, där det gör ont, när jag råkar tugga där. Men vilken tand det är vet jag faktiskt inte. Tid, som var ledig fanns inte förrän i mars. Men kanske jag kan få komma till om det blir ett återbud.

Vår tandläkare är mycket duktig och omtyckt. Han ska resa bort ett par veckor. Det var därför jag inte kunde komma till fortare. 



Så åkte vi hem och drack kaffe. Jag har här mina orkidéer framplockade på matbordet, för att visa dom för dej. Jag har själv "fött upp dom". Det var en annan som det växte skott på och dom tog jag och satte i speciell jord för orkidéer. De trivs och de blommar så fint nu. Jag tog närbilder på dom så man kan se ordentligt så vackra de är.





 I kväll har vi tittat på Gynekologen från Askim. Det är en jättebra serie. Har du inte sett den, så kolla in nästa måndag på kvällen.

Dagens Citat:

Vad frost är för blomsterknoppen,

det är själviskhet för vänskap.

M. Tupper.

--------------------------------------------------------------------------
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

 

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja det går j7u inte att vara självisk om man vill ha vänner i sitt liv
kram

Carina Sjölund sa...

Å vilka vackra blommor du har :) önskar att jag oxå hade sådana gröna fingrar!
Önskar dig en fin dag!
Kramen♥

Anonym sa...

Vilka orkidéer! Jag förstår att du är stolt att du har fått dom så fina :-)
(Fåglar är svåra att fota, dom rör sig för mycket :-) )

Margit sa...

Ja den maten..den såg läcker ut..med moset ovanpå..och DIN mattallrik, såg också LÄCKER ut!!!
Såp fina orchideer du "fött upp" själv". När man börjag med ORCHIDEER..så tycker man att det är så KUL!! OCH rolig när de blommar om!!!
Jag var på ICA MAXI i gårkväll..köåpte en orchidee´...en sort som jag ALDRIG har sett förut!!
Jag var tvungen att känna och kolla flera gånger på dne..kändes, syntes nästn som "OÄKTA"... Vi had ehaft kattvakt när vi varit uppe i Norrland. Våra kattgrannar....och då fick hon välja mellan den och en "vanlig" som jag också köpt..hon tog den "ovanliga".
Åker till E-tuna i kväll igen..så jag skall köpa en till.sån..och då ta bild och visa i bloggen...
Här har solen skinet..mest hela dagen och natten som var, fick vi ca 5 cm blöt snö.
Vi kom hem i går..efter att ha varit uppe i Nordmaling och firat min ena dotter..som idag fyller 40...
Ja s¨gamla barn man har..4 över 40..och min yngsta 35....
Kramen!!!!!

Anonym sa...

råka har jag inte hört förut... vi kallar dem ngt annat (tror jag). kanske bara är i min familj
kram

Anonym sa...

Pubar är luriga inrättningar. Fötterna går liksom in där av sig själva!
NU måste jag köpa orkidéjord. Mina blommar så snällt, men inte så prunkande som dina! Kram

Anonym sa...

glömde att fråga: hur klipper du dina orkideer?
kram