torsdag 17 februari 2011

Dagen som jag bävade för.

För ett tag sen fick jag en förfrågan från Reseguiden, om jag ville vara med i deras TV-reklam. Det gällde att de skulle få använda fotot, där jag presenterar vem jag är. Jag skulle få två lotter för "jobbet". Klart jag tackade ja! Vi brukar köpa Triss och väntade mej att jag skulle få två dubbellotter, lika dem vi brukar köpa. Men så fick jag besked att mitt foto inte skulle komma med, för produktionsbolaget hade gjort nåt fel. Jag skulle ändå få två lotter trots att jag inte varit med i reklamen.




Så fick jag ett brev från dem igår med de två lotterna, som jag hade blivit lovad. Men det var ju bara två enkellotter. Det blev ju lite snopet, men eftersom jag ändå inte var med, fick jag ju bara tacka och ta emot.


I förmiddags skrapade vi de två lotterna, först den ovanstående. Se så nära vinst det var. Men icke sa Nicke.


Sen blev det nästa lott. Ingen vinst där heller. Men det var faktiskt lite spännande som du kan se. Den spänningen var nog för oss. Vi hade kul en stund i alla fall.



Så var det dags att sköta om mina tulpaner ett tag. Det här är de vi köpte förra veckan. De hängde så med huvudet, så det var bara att kapa det mesta av stjälkarna och sätta dem i en låg vas. Det blev ju riktigt fint.


Så här såg den nya buketten ut efter beskärning och vattning.




Det blev en bild på buketten ovanifrån också, för att man ska kunna se vilka fina färger det var i den. (Jag glömde bort att vända bilden innan jag laddade upp den).



Ja, vad var det jag bävade för då? Jo, jag skulle till tandläkaren, för att kolla mina tänder i min vänstra överkäke. Jag har fått ont ett tag, när jag har tuggat hårda saker på den sidan. Det är ju svårt att få tid hos tandläkaren och jag fick en i början på maj. Men som tur var så hade de fått ett återbud, så jag skulle få komma till idag.

Vi tog bilen ner till stan och parkerade den. Så gick vi en runda och Sibbe kom på, att han hade glömt mobilen i bilen helt öppet så alla kunde se den. Han gick till bilen och jag gick till tandläkaren.

Jag fick vänta ett tag och sen kom vår underbare tandläkare. (Jo, det är sant! Han är underbar.) Han tittade i munnen och pillade ett tag. Sen tog han ett par röntgenbilder. Han hittade ingenting alls. Det var inget fel alls. Det fanns ingen infektion och möjligen att det vara en liten spricka. Men jag kunde gå med det och resa jorden runt om jag ville och ingenting skulle hända tänderna.

Jag har en brygga i den delen och var livrädd att det hade hänt nåt med den. Då hade det kostat multum. Jag klarade mej alltså med undersökningsavgiften på 220 kronor. Då drog jag en låååång lättnadens suck. Bävan var slut.



Dagens Citat:

Den som ruvar på hämnd

håller sina sår öppna.

Francis Bacon.

--------------------------------------------------------------------------
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

10 kommentarer:

Frogprincess sa...

Oj... det kallar jag väntan om du skulle fått gå ända till Maj... Tur att du fick komma tidigare.
Fina tulpaner, jag kan inte sköta dem trots att jag försökt med konstens alla regler.

Diana sa...

Skönt att det inte blev dyrare än så hod tandläkaren, ibland har det en förmåga att bli rätt så svindyrt...
Tulpanerna är så vackra, det skriker vår över dem!

Siita sa...

God morgon. Då kan du äta mycket hallonpaj. Ha det gott. Kram

Fenixmonas sa...

Ja, det kan göra väldigt ont i plånboken om det vill sig illa! Tandläkare är dyra! Nu får du lotsa i Sibbelin på FB för där la jag in ett Sidealbum igår, ett album från maj o juni i fjol! Kramiz!!

4U2 sa...

Härliga händelser. Du påminde mig om att jag måste gå till tandläkaren, uschmåste ...
Tack för din kommnentar förresten (ler)!

Nett sa...

Vad kul att du fick lotterna i allafall men det kunde ju ha varit en storvinst, såpass till en resa kanske.. Tur du hade hos tandläkaren :) Kram

gunsan sa...

Vilken tur att du kom så lindrigt undan hos tndläkaren, 220 det var ju som hittat;))

Tulpaner har en förmåga att börja nicka bara efter några dagar tycker jag, ändå försöker jag vara duktig med att ställa ut de lite svalt på nätterna.....men i ärlighetens namn så glömmer jag det alltför ofta;))

SV:jag vet inte heller tillverkaren, men kan tänka mig att det finns fler delar i den serien, själv skulle jag vilja ha nån liten lykta;)

kramizzzzz o ha en bra helg;)

Anonym sa...

Tulpaner är mycket bättre än nitlotter, eller hur! Kram

Sussi sa...

Så trist ändå att du inte fick vara med i reklamen. Kul ändå att du fick trisslotter ändå. Men det kunde väl ha varit vinst på dom ;)

220 kr var ju inte farligt. Så billigt är det aldrig när jag går till tandläkaren. Kanske kan bero på att jag inte gått på ca 10 år innan jag var tvungen för jag fick tandvärk..
Självförvållat alltså ;)

Sv. Jag brukar oftast ta inbakad pizza när jag köper med mig hem. Den håller värmen längre då :)

Kramisar

Agneta sa...

låter som en billig o bra tandläkare, hur ofta kommer man undan med 220 kronor?? Skönt med tänder som är kontrollerade och då funkar det ett tag till.
Trisslotter är kul, när vi köpte vår bil förra januari så fick man 100 Triss på köpet. Det var skitkul men även jobbigt att skrapa alla dem men ingen höjdarvinst inte, har för mig att vi vann 1700 sammanlagt på alla de 100 lotterna