fredag 18 mars 2011

Nu slänger jag in handsken igen.

Det är lika bra att säga som det är. Jag är utan fantasi igen. Det har inte hänt nåt särskilt att berätta.........

Så det blir lite historier igen:



MacLalein satt på ett värdshus och förfriskade sig med ett glas öl. Tyvärr fanns det en fluga i ölet, men MacLalein var mannen att utnyttja situationen. Han drack försiktigt ur glaset till en tredjedel och ropade på flickan som passade upp.

Med väl spelad ilska fiskade han upp flugan ur glaset, la den på bordet och begärde ersättning i en eller annan form. Det blev ett glas öl på ställets bekostnad.

Vid bordet bredvid satt MacGin som  intresserat bevittnade det hela. När flickan satt fram ölet och fösvunnit viskade han ivrigt till MacLalein:
- Får jag låna flugan?



Du kan inte ana vad jag lider, sa MacTavish till sin gode vän. Jag har förälskat mig i den mest präktiga och granna lilla tös man kan tänka sig. Vacker som en dag,  begåvad och huslig. Ja, du skulle bara se henne! Men tyvärr kan jag inte gifta mig med henne. Det stöter på oöverstigliga svårigheter.

- Ajajaj, svarade vännen och skakade beklagande på huvudet. Vad är det då för svårigheter? Vill hon inte veta av dig?

- Hon! Snälla du, hon älskar mig till vanvett och ändå så.....

- Kanske henners far är emot det?
- Nej, tvärtom: Jag har hans fulla välsignelse, men det är det att han kan ju inte ge henne någon hemgift.



Jag kanske borde akta mig nu, för skottarna kanske blir arga på mej?



Klicka på jordgloben så kommer du till min reseblogg.

Dagens Citat:

Vi försörjer oss på det vi får,

men vi skapar ett liv av det vi ger.

Winston Churchill.

****************************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

 

7 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Hehehe...nja, men de är ju kända för sin snålhet, precis som småläningarna. Jag sabbade till min dator så inget funka, ska berätta sen och varna! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Hoppas du snart får något att skriva om. Kram

Anonym sa...

ont i magen varje dag, hjärtat i 180. orkar inte mer snart

Mi sa...

Min fantasi är också borta nu. funderar på paus igen. Du fick i alla fall till det med några historier. Sånt går alltid hem.

Kramar Mi!

Carina Sjölund sa...

Man kan inte alltid ha någonting att skriva om!
Men skriva att man lever och mår bra är oxå okey :))
Men man fick sig ett gott skratt i alla fall!
Kramen♥

Anonym sa...

Handskar är dyra saker, dom får du inte kasta hur som helst! :)
Hoppas du mår bra i alla fall och gör annat trevligt! KRamar
Tack för historierna! :)

ansepanse sa...

hahaha - roliga historier i allafall
kramar