tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen och Internationella Kvinnodagen på samma dag.

Jag har faktiskt en egen anledning att komma ihåg det här datumet. Idag är det nämligen 58 år sen jag gifte mej med mina barns far. Då var vi verkligen unga och oförstörda.



Så såg vi ut när vi tog bröllopsfotot ett par dar senare. Vi gifte oss alltså den 8 mars 1953. Han lever inte längre utan dog 1979.



Idag ville vi jag och Sibbe ha fastlagsbulle. Det blev att vi köpte fyra stycken för de var förpackade 2 och 2. Först fick vi varsin till eftermiddagskaffet.



De var faktiskt inte så dumma i smaken. Senare på kvällen ville jag ha en till och då blev det i form av hetvägg med varm mjölk till i en djup tallrik, men den tog jag faktiskt inte nån bild av.

Helsingborgs Dagblad hade en test idag om vilka fastlagsbullar som var bäst i stan. Läs den här. Men smaken är ju som baken....delad.



Den internationella kvinnodagen firas över hela världen. Man demonstrerar för kvinnans friheter och rättigheter. I Helsingborg demonstrerade man med barnvagnar mot mödradödlighet. Läs här.

Ja detta var i sista stund, som det här inlägget kommer in innan dan är slut.

Dagens Citat:

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Finland.

*********************************************************

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

9 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Aldrig en hetvägg här,slemmigt. Min mor dog vid 72 år. När du gifte dej så var jag drygt 2 år. Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Ett vackert par var ni! Igår var det förutom kvinnodag och semledag även pannkakans dag och över allthop lyste igår också solen! Vilken dag! Kramiz

Carina Sjölund sa...

Vad fina ni var på fotografiet!
Här blev det inga semlor för mig i går, men en god tårtbit åt jag :)
Kramen på dig♥

Caja: sa...

Vilket vackert foto...och fin text, det berör!

Ha en fin onsdag/caja

Anonym sa...

Vadå - ung och oförstörd? Jag tycker absolut inte att du är förstörd nu, tvärtom skulle jag vilja säga! Kram

Nillas Trädgård sa...

Ja ska man äta semlor så kan man lika gärna slå på stort! jag fick inte en enda jag... :-(
/Frogprincess

Mi sa...

Så fina ni är på bilden.
För mig blev det ingen semla igår. Jag glömde bort att köpa när jag var o handlade.
Kram!

Fiskegubben sa...

Ja du hetvägg är något vi lite äldre upskattar

jessica sa...

Hejsan =) vilka härliga bilder... =) du som ser så ung ut nu, man kan tro att den vackra bruden på bilden är din mormor =) med gott menat!
=D

Jätte fin blogg, hoppas du får en bra kväll =).