lördag 12 mars 2011

Städning och promenad.

Idag har jag varit flitig igen. Det blev en ordentlig städning, för nu kommer inte älsklingen Noack tillbaka förrän på tisdag. Då kan man ha städat utan hundhår på mattor och möbler. Nu är det nästan helt dammfritt och det är faktiskt ovanligt. Jag har putsat och gått an över hela huset. Oj, så duktig jag kände mej.


På eftermiddagen gick vi en lång runda för att vara vi. Vi har ju bara stadsmiljö, så det är inte så ofta vi ser blommor omkring oss. Men idag fick vi syn på våra första snödroppar för i år.


Till middag fick jag Hasselbackspotatis och Wallenbergare à le Sibbe med ett glas rosévin till. Jättegott!


Då får man ju dåligt samvete när man hör om tsunamin i Japan. Men vad har man för hopp nu med Tsunamins följder. Det gör att man kommer att tänka på Hiroshima och Nagasaki vid krigsslutet.

Dagens Citat:

Att ta medicin är inte roligt,

men att ha roligt är en bra medicin.

Japanskt tänkvärt ordspråk i dessa dagar.

******************************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

2 kommentarer:

4U2 sa...

Gillar citatet som jag tar till mig! :)

neil harrison sa...

love the saying in uk we also have saying, it not good taking your own medicine, lol our snow drop been and gone :-(