tisdag 1 mars 2011

Shopping och bokrecention.

Idag var vi nere på stan och kollade att jag hade förstått rätt, när det gällde telefonin över nätet med det nya modemet. Det är inlagt rätt som jag förstår det och telefonen fungerar, trots att killen på Telia sa, att det skulle ta tre dagar till. Hmmm...

Sen började vi leta runt efter ett par nya jeans till mej. Det har vi gjort på olika ställen ett par dar nu. Jag har ett par, som jag gillar till utseendet. Men de är så låga i ryggen att, när jag har suttit, så har byxorna hasat ner. Det känns inte bra. Jag hittade ett par, som var höga i midjan och satt mycket snyggt på. Skönt att vi slipper leta mer.

Så var vi i vår thebutik och köpte ett par hekto av våran favoritsort; Fortuna, ett blommigt och väldoftande thé.

Hemfärd och inhandling av nödvändiga matvaror i Hemköp.

När vi kom upp så hade Matte kommit med Noack så vi blev så väldigt välkomnade av honom. Han hade inte varit ensam mer än kanske 5 minuter, för vi såg Matte, när hon körde förbi oss i sin Pappas bil.



Sen till middag blev det spagetti med tonfisk i tomatsås smaksatt med vitlök bland annat. Jättegott!



Det är inte den här sorten vi åt. Men den fanns i mitt bibliotek. :).



En sån här sak hittar man kanske också i ett bibliotek. Det är den boken jag har läst ett tag.

Den handlar om Barbara, som har fått reda på att hon lider av en obotlig cancer. Då bestämmer hon sig för att skriva ett slags farväl till sina fyra döttrar. Hon börjar föra dagbok, och berättar där om sina förhoppningar och rädslor.

Döttrarna får varsitt brev också, när Barbara har dött och där får de reda på en del saker som rör dem själva, som de inte har vetat om.

Jag rekommenderar dig att läsa boken, för den är läsvärd och faktiskt spännande också.

Dagens Citat:

När budbäraren är långsam,

är nyheterna goda.

Anonym.

***************************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jag köper alla mina jeans hos maria i Side...hon är fenomenal på att hitta fram rätt storlek! Låter som en mycket bra bok! kramiz

Caja: sa...

Hej Gilla, hit hittade jag via Stigges magnaten. När jag såg att du var skåning så tänkte jag att vad bra...ännu en att tipsa om bloggträffen, men det såg jag ju nu när jag kom in att det behöver jag ju inte alls *fniss*....då ses vi kanske där??

Ha en fin onsdag/caja

Caja: sa...

Hej igen! Nej jag är inte en av dem som ordnar bloggträffen, jag bara hjälper till att sprida budskapet precis som du....Av en slump hittade jag Skåningen och upptäckte att vi bor i samma kommun, det var så jag fick reda på att en träff ska gå av stapeln.

Tack för dina snälla ord inne hos mig.

på återseende, kram/caja

ps. välkomnar dig även till mina andra bloggar:

www.cajaspoesi.blogspot.com
www.photobycaja.blogspot.com

Maria sa...

Vilket fint kort på Noack, jag saknar min lilla Kajsa nu när jag är i Götet. Hoppas att jag kan åka hem till helgen.
Kramen

Anonym sa...

Måste nog putsa mina glasögon, tyckte boken heter: "Mina Döttrar borde Veta Bättre" :) Så jag tänkte att nu sitter flickan och rekommenderar snuskig litteratur till oss. :)

Anonym sa...

Det är så gott när jeansen sitter bekvämt! Det är inte alltid lätt att hitta rätt! Kramar