onsdag 29 augusti 2012

Idag blev det tvätt........

Idag blev det tvättstugan igen. Det är ju såna jobb som måste göras, vare sej man vill eller inte. Men nu känns det bra, eftersom allt är inplockat utom det som ska strykas. Det är inte så mycket och det gör jag i morgon.
Skåningen skrev i sin blogg idag om en massa onödigt vetande. Bland annat att en nysning håller 160 km/timmen. Då har jag hållit den hastigheten flera gånger idag. Jag kände mej lite förkyld i morse, men den känslan har försvunnit nu. Får väl se hur det känns i morgon.
Jag tänkte faktiskt visa vad brudparet fick i present vid bröllopet. Det ingick i mitt handarbetsprojekt i vår.
Det blev en sån till hans storebror och hans fru också, som gifte sej förra sommaren utan att jag kände till det då.
Deras lillasyster skulle också få en tavla, för hon hade skrivit tidigare, att hon också skulle gifta sej i sommar. Men hon ångrade sej, för hon ville nog hellre köpa en häst till, för den summan hon räknade med, att ett bröllop skulle ha kostat.
Så hon fick inte sin förrän hon skulle gifta sej eller köpa en häst åtminstone. Jag har inte hört nåt om det ännu, men om hennes lilla Mamma ser detta, så kan du ju ge henne den nu ändå. Hälsa i så fall från hennes tokiga Mormor.
 
Du glömmer väl inte att rösta på mina bilder i tävlingen om den finaste djurbilden? Gör det här.

Dagens Citat:
Den sanna friden är som naturen:
full av liv.
Bo Setterlind.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Augusta sa...

Vad fint du har broderat till dina barnbarn :)

Städa, tvätta kläder mm är inte roligt att göra men det är inte roligt att ha stökigt eller.

Trevlig dag, torsdagen! Kram

Fenixmonas sa...

Så fina tavlor du gör! Röstat o klart även idag, delade på FB så kanske det kan bli lite fler röster idag! Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Det är rejäl fart i en nysning. Det handarbetet kommer jag ihåg när du skrev om en annan gång eller berättade för mig i alla fall. Jätte fint!

Ama de casa sa...

Fina broderier där :-)

Jag har slutat stryka helt och hållet. Försvarar mig med att skrynklorna matchar rynkorna :-)

Nillas Trädgård sa...

Jättefina tavlor!
Så den planerade "äkta mannen" fick ge vika för en häst :-) Förnuftig flicka!!! Fast jag förstod att hon behöll pojkvännen ändå, men man behöver inte vara gifta :-)

Svar: Näe, det är en liten tid när snön ligger djup då man inte kan göra något i trädgården, men å andra sidan så sitter man med näsan i böcker och papper och pennor och planerar i stället :-)

Carina Sjölund sa...

Vad fint du broderat :)
Tycker det är extra mysigt nu, att få sätta sig i soffan och tända ljus, och ta fram sitt handarbete :)
Kramen rara du♥

Nett sa...

Så fint broderat. Hoppas att du skall slippa förkylning men det är väl de tiderna nu. Kram

Siita sa...

Vilka fina tavlor du broderat. Det behöver väl inte kosta massor att gifta sej. Man han göra det med bara prästen o vittnen. Det gjorde gubben o jag. Jag sköter maten o han tvätten. Kram

Veiken sa...

Tänk vad glada dina barnbarn kan vara som får så fina saker. Det är en present som består! Kramar

Yvonne sa...

Oj ! Då har du farit fram som ett Jehu!1 Så fina tavlor du har gjort till barnbarnen.. Det är så fint att se hästar som med mjuk behandling lyder. Klart att ditt barbarns bröllop var en fantastisk upplevelse.Kram!