torsdag 27 december 2012

En olycka händer så lätt.

 I morse vaknade vi väldigt tidigt igen båda två och kunde inte somna om. Så det blev att plocka till sig tidningen, vårt husorgan, Helsingborgs Dagblad. Vi läste ett tag i sängen, sen åt vi frukost och gick och la oss igen och somnade om. Man har det ju bra som pensionär, att man kan sköta sånt precis som man vill.
Ja, idag var det dags att betala hyror och annat innan månads-skiftet. Nu är det gjort i alla fall. Skönt, för det är inget kul göra.
Lite senare, så råkade vi stå och titta ut genom vårt vardags-rumsfönster och vilka köer det var på väg på Ängelholmsvägen! Det var dubbla köer, som nästan stod stilla. Vi tänkte ju, att det var folk som skulle åka ut till Väla. För vi hade ju läst i HD på morgonen, att det fanns inte några P-platser kvar därute i går och att folk var på väg att börja slåss om Rea-varorna där.
Men så var faktiskt inte fallet, för det var tre bilar som hade krockat. Det stod flera ambulanser och nån brandbil i korsningen. Så kom det polisbilar också. En av dem körde på cykelbanan vid sidan om, för att kunna komma fram. Du kan läsa om olyckan HÄR och bilden har jag lånat från tidningen på nätet. 
Så småningom så försvann köerna och allt var i sin vanliga ordning igen. Men den korsningen säger man är extra farlig, när det gäller olyckor. Tänk att folk inte kan hålla avstånd!!!!!! Vi ser faktiskt ofta att det är bilar som har kört ihop just där. Läs gärna kommentarerna efter artikeln också!
Det här är en gammal bild, jag tog, när det var en brand i en fabrik. Men det är just i den här kors-ningen, krockarna var idag.
På kvällen var jag ute med Baloo förstås och han gillar ju verkligen att busa runt på den stora par-keringen, där vi brukar vara. Jessica har redan hämtat honom. De hade inte haft så mycket att göra i kväll.

Dagens Citat: 
Ett spontant tal 
tar veckor att förbereda. 
Winston Churchill.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit och kommentera gärna där också!
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

8 kommentarer:

Margit sa...

Ja visst gäller det att "hålla avständ" till framförvarande bil..så om det händer nåt med den framförvarde..så man hinne bromsa i tid...
Så fort det kan hända nåt... Och NU närt dte är så halt ute också.
Jag skrev och visde en bild, jag ramlade , hakhade utanför mitt hus i kväll i Esksiltuna, ändå var jag SÅ försiktig med varje steg jag tog...
Kram!!!!

Margit sa...

Ja du Gilla, visst är det skönt o bra att vara pensionär..och kunna ha "sovmornar" vare dag om man vill...B¨de Lasse och jag är uppe länge..och ligger på morronen i stället...
Kram!!!

Fenixmonas sa...

Det är bedrövligt att folk inte kan hålla avstånd, det händer alltför ofta att man har någon så tätt bakom att det är riktigt obehagligt. Här har det fryst på rejält i natt så vägarna är glashala men Bosse är ledig och kör mig till jobbet så det känns tryggt! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Tråkigt att folk inte lär sej vad som gäller i en korsning. Idag ska vi åka dom 5 milen till Frövi o ha lilla julafton. Dit kommer alla mina tjejer med fam. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Visst är det märkligt att de kör så nära varandra.Jag blir så irriterad när det är någon som lägger sig en meter från mej,skulle jag behöva bromsa så kör dom på mej..Jag trodde att jag hade skrivet fel.Den ramsan lärde jag mej också..Ha en bra fredag! Morgonkram!

Jenfan75 sa...

Ja Olyckorna duggar tätt iår tycker jag..

Veiken sa...

Det händer så mycket på våra vägar och alla tar inte sitt ansvar, tyvärr! Finns det ljussignaler i den korsningen? Om inte kanske det borde finnas! Kram

Yvonne ♥ sa...

Det är inte så svårt att fixa till det.Jag köpte apparaten för ett tag sen.Jag blir också tokig på dem som inte kan hålla avstånd så jag förstår Sibbe! Kram!